Інформація про штучний інтелект вже сьогодні заполонила ЗМІ. Багато задаються питанням чи штучний інтелект на службі людини чи загроза. Що ж нам очікувати від ШІ в 2019 році – презентація основних тенденцій та проривів, які ми побачимо.
Штучний інтелект – конкретно машинне навчання і глибоке навчання – був присутній протягом всього 2018 року і не очікуйте, що його ефект почне затухати протягом 2019 року.
Ажіотаж зрештою пропаде, звичайно, і штучний інтелект стане ще однією ниткою в гобелені нашого життя, так само, як інтернет, електрика та інші речі, які стали звичні для нас в минулому.
Але принаймні на цей рік очікуйте дивовижні прориви і інформація про штучний інтелект буде присутня у майже всіх сферах нашого життя.
Презентація 5 проривів на 2019 рік (штучний інтелект на службі людини)
Очікування змін у бізнесі та суспільстві, які принесе штучний інтелект і обіцянки (або в деяких випадках загрози) виходять за межі всього, про що мріяли попередні технологічні революції.
Штучний інтелект це творець майбутнього, де машини не тільки роблять всю фізичну роботу, як це робили після промислової революції, але й «мислячу» роботу – планування, розробку стратегій і прийняття рішень.
Інформація про розвиток штучного інтелекту та новини про завоювання ним все нових та нових сфер займають наші уми. Не відомо, чи ця революція новітніх технологій призведе до славної утопії, коли люди вільні проводити своє життя в більш змістовних заняттях, а не на тих, які диктує економічна необхідність, чи вони будуть присвячують свій час безробіттю та соціальним заворушенням. Існує багато за і проти штучного інтелекту. Проте нам слід визнати, що цей процес є неминучим. Так чи є штучний інтелект на службі людини і як його приборкати?
У 2019 році ми можемо розраховувати на п’ять тенденцій, які кардинально змінять наше життя та вплинуть на майбутнє завдяки штучному інтелекту:
1.Штучний інтелект все частіше буде предметом міжнародної політики
У 2018 році великі світові держави все частіше зводили барєри для захисту своїх національних інтересів, коли йдеться про торгівлю та оборону. Ніде це не було більш очевидним, ніж у стосунках між двома наддержавами світового панування – США та Китаєм.
Зіткнувшись з тарифами та експортними обмеженнями на товари та послуги, які використовуються для створення штучного інтелекту, нав’язаних урядом США, Китай посилив свої зусилля, щоб стати самостійними, коли йдеться про дослідження та розробки.
Китайський виробник технологій Huawei оголосив про плани розробки власних мікросхем обробки штучного інтелекту, зменшуючи необхідність покладатися на американських виробників, таких як Intel і Nvidia.
У той же час Google зіштовхнувся з критикою громадськості за її очевидну готовність вести бізнес з китайськими технологічними компаніями (багато з яких мають зв’язки з китайським урядом).Існує загроза того, що технології Китаю можуть бути мілітаризовані.
Технологія штучного інтелекту може все більше застосовуватися авторитарними режимами для обмеження свобод, таких як права на приватність або свободу слова. Деякі вчені переконані, що штучний інтелект є загрозою для демократії.
Водночас напруженість може поставити під загрозу дух співробітництва між академічними та промисловими організаціями по всьому світу. Ці рамки відкритої співпраці відіграли важливу роль у швидкому розвитку і розгортанні технології штучного інтелекту, який ми бачимо сьогодні, і, можливо, створення кордонів навколо розвитку штучного інтелекту сповільнить цей прогрес. Зокрема, очікується, що він уповільнить розробку загальних стандартів навколо штучного інтелекту та даних.
Перші відголоски війни відбулися у вигляді торгівельних санкцій з боку США проти китайського виробника смартфонів Huawei, що вилилося в конкретні проблеми споживачів (так існує загроза, що скоро користувачі китайських смартфонів не матимуть доступу до ОС Android від Google).
2.Просування до “Прозорого Штучного інтелекту”
Людям треба розуміти як Штучний інтелект приймає рішення й тоді до нього буде довіра.
Прийняття штучного інтелекту у більш широкому суспільстві – особливо коли це стосується даних про людину – перешкоджає “проблема чорної скриньки”. Здебільшого, його робота здається таємною і незбагненною без глибокого розуміння того, що і як насправді робить.
Нам потрібно знати, що штучний інтелект робить з нашими даними, чому і як він приймає свої рішення, коли йдеться про питання, які впливають на наше життя. Часто це важко передати – особливо через здатність штучного інтелекту малювати зв’язки і робити висновки, які не можуть бути очевидними або, навіть, здаються протилежними за корисністю нам.
Але побудова довіри до систем штучного інтелекту полягає не тільки в інформуванні громадськості. Дослідження та бізнес також матимуть вигоду від відкритості, яка викриває упередженість даних або алгоритмів. Звіти виявили, що компанії іноді стримують розгортання штучного інтелекту через побоювання, що вони можуть зіткнутися з наслідками в майбутньому, якщо поточна технологія пізніше стане вважатися несправедливою або неетичною.
У 2019 році ми, ймовірно, побачимо більше уваги на заходи, спрямовані на підвищення прозорості штучного інтелекту. Цього року IBM представила технологію, розроблену для поліпшення простежуваності рішень у своїй технології штучного інтелекту OpenScale. Ця концепція дає уявлення в реальному часі не тільки про те, які рішення приймаються, але й про те, як вони робляться, як будуються зв’язки між використовуваними даними, зважуються рішення.
Загальне регулювання захисту даних, яке впроваджується в Європі цього року, дає громадянам певний захист від рішень, які мають «юридичний чи інший значний вплив» на їх життя, зроблене виключно машинами.
3.Штучний інтелект буде поглиблювати своє проникнення в бізнес
У 2018 році компанії почали більш чітко контролювати реалії того, що штучний інтелект може і не може зробити. Провівши попередні кілька років в аналізі даних і визначивши сфери, де штучний інтелект може принести швидку винагороду або швидко провалитися, великий бізнес в цілому готовий рухатися вперед з перевіреними ініціативами, переходячи від пілотування та м’якого запуску до глобального розгортання.
У фінансових послугах величезні дані тисяч транзакцій в секунду регулярно аналізуються за допомогою алгоритмів машинного навчання. Роздрібні торговці володіють технологією захоплення даних по отриманню надходжень від програм лояльності та подачі їх в двигуни штучного інтелекту, щоб розробити плани, як краще продавати нам речі. Виробники використовують новітні технології, щоб точно знати, рівень навантаження для машини, щоб ті не пошкодитися або не вийшли з ладу.
У 2019 році ми побачимо зростаючу впевненість серед бізнесу, що ця розумна, прогностична технологія, підкріплена інформацією, яку він отримав у своїх початкових спробах, може бути використана у всіх операціях компанії.
Штучний інтелект буде посилюватися в таких сферах як HR (роботи вже наймають персонал на роботу) або оптимізація ланцюжків постачання, коли рішення щодо логістики, а також наймання і звільнення, стануть дедалі більш інформовані і автоматичні.
Використання штучного інтелекту в сфері дотриманням законодавства та правові питання також, ймовірно, буде зростати.
Оскільки ці інструменти штучного інтелекту придатні для цілей у багатьох організаціях, вони все частіше будуть пропонуватися багатьом маленьким компаніям як сервіс, залучаючи до використання штучного інтелекту все більше і більше підприємств..
Ми також очікуємо збільшення кількості компаній, які будуть аналізувати дані для створення нових потоків доходів. Створення великих баз даних операцій і діяльності клієнтів в межах своєї галузі, по суті, дозволяє будь-якому бізнесу, який має достатньо інформації, стати основним радником по галузі.
Стати джерелом даних як послуги буде трансформаційним для таких компаній, як John Deere, яка пропонує аналітику на основі даних сільського господарства, щоб допомогти фермерам вирощувати сільськогосподарські культури більш ефективно. У 2019 році ще більше компаній застосують цю стратегію, коли вони зможуть зрозуміти цінність інформації, якою вони володіють.
4. Більше робочих місць буде створено з допомогою штучного інтелекту, ніж буде скорочено.
Багато задається питанням чи є штучний інтелект загрозою робочих місць? (читайте детальніше тут).
Одна з провідних консалтингових компаній Gartner прогнозує, що до кінця 2019 року, штучний інтелект буде створювати більше робочих місць, ніж їх буде зникати через нього.
В той час, як 1,8 мільйона робочих місць будуть вивільнено для автоматизації – 2,3 мільйона будуть створені. Зокрема, в доповіді Gartner можна знайти, що нові робочі місця можуть бути зосереджені в сфері освіті, охороні здоров’я та державному секторі (дізнайтеся як системи штучного інтелекту впроваджуються на будівництві).
Складські працівники та роздрібні касири – кількість їх робочих місць буде зменшуватися за допомогою автоматизованої технології. Але коли мова йде про лікарів і юристів, чи працівників сфери послуг, штучний інтелект буде працювати разом з професіоналами, допомагаючи їм виконувати повторювані завдання, залишаючи їм “остаточне слово” при прийнятті рішень.
Для фінансових послуг прогноз, мабуть, дещо похмуріший. Деякі оцінки, наприклад, зроблені колишнім генеральним директором Citigroup Вікрамом Пандітом у 2017 році, передбачають, що робоча сила сектору може бути на 30% скорочена за п’ять років.
Водночас. якщо хочете дізнатися про перспективні професії майбутнього – вам сюди.
5. Розумні помічники стануть дійсно корисними
Штучний інтелект на службі людини і тісно вплетений в наше сьогодняшнє життя. Більшість людей не думають про те, що коли вони шукають в Google, купують у Amazon або дивляться Netflix, то їм допомагають точні алгоритми штучного інтелекту. Під аконемент основної теми – використання штучного інтелекту як помічника – пройшла нещодавна річна конференція Google.
Трохи більш очевидний сенс взаємодії з штучним інтелектом виникає в нашому сприйнятті, коли ми взаємодіємо з помічниками штучного інтелекту — розумними колонками, смар-дисплеями – Siri, Alexa або Google Assistant, – щоб допомогти нам зрозуміти безліч джерел даних, доступних нам у сучасному світі.
У 2019 році більше з нас, ніж коли-небудь, використовуватиме помічника штучного інтелекту, щоб організувати наші календарі, спланувати наші подорожі і замовити піцу. Ці послуги стануть все більш корисними, оскільки вони навчаються краще передбачати нашу поведінку і розуміти наші звички.
Дані, зібрані користувачами, дозволяють розробникам додатків точно зрозуміти, які функції надають цінність і які не використовуються, які могли б бути використані в інших місцях.
Як наслідок, функції, які ми хочемо використовувати для штучного інтелекту – такі як замовлення таксі та постачання продуктів харчування, а також вибір ресторанів для відвідування – стають все більш раціональними та доступними.
На додаток до цього помічники штучного інтелекту розроблені для того, щоб стати більш ефективними в розумінні своїх користувачів, оскільки покращуються алгоритми природної мови, і навпаки, будуть отримувати все більше інформації про те, як ми спілкуємося.
Очевидно, що розмова між нами та Alexa або Google Assistant може здатися дуже холодним сьогодні. Однак швидке прискорення прогресу в цій сфері означає, що до кінця 2019 року ми будемо звикати до набагато більш природного дискурсу з машинами, з якими ми поділяємо наше життя.
Також дізнайтеся топ-10 цікавих (тривожних) фактів про штучний інтелект.
Джерело: www.forbes.com