Що особливого в алгоритмах TikTok і в чому секрет їх популярності?

Що особливого в алгоритмах TikTok і в чому секрет їх популярності?

Алгоритм рекомендацій контенту, який забезпечує роботу онлайн-платформи коротких відео TikTok, знову опинився в центрі уваги після того, як США наказали його китайському власнику, компанії ByteDance, продати американські активи додатку під загрозою загальнонаціональної заборони.

Ось як це працює TikTok і чому він викликає такі жваві обговорення.

Недоторкані алгоритми TikTok

Алгоритми вважаються ключовими для всієї діяльності ByteDance, і ByteDance скоріше закриє додаток, ніж видасть їх – повідомляє Reuters з посиланням на джерела.

У 2020 році Китай вніс зміни до свого експортного законодавства, які надають йому право затверджувати будь-який експорт алгоритмів і вихідних кодів, що додає складності будь-яким спробам продати додаток.

Науковці та колишні співробітники компанії заявили, що не лише алгоритми, а й те, як він працює з форматом короткого відео, зробили TikTok таким успішним у всьому світі.

67 – Сленгові cлова TikTok, які повинні знати

TikTok – це теж і додаток

До появи TikTok багато хто вважав, що технологія, яка об’єднує соціальні зв’язки користувача, є секретним соусом успішного додатку для соціальних мереж, враховуючи популярність Facebook та Instagram компанії Meta.

Але TikTok показав, що алгоритм, заснований на розумінні інтересів користувача, може бути більш потужним. Замість того, щоб будувати свій алгоритм на “соціальному графі”, як у Meta, керівники TikTok заявили, що їхній алгоритм базується на “сигналах зацікавленості”.

Хоча конкуренти мають схожі алгоритми, засновані на інтересі, TikTok може підвищити ефективність алгоритму за допомогою короткого формату відео, вважає Каталіна Гоанта, доцент Утрехтського університету.

“Їх система рекомендацій дуже поширена. Але те, що дійсно відрізняє TikTok як додаток, – це дизайн і контент”, – сказала вона.

Формат короткого відео дозволяє алгоритму TikTok стати набагато динамічнішим і навіть здатним відстежувати зміни у вподобаннях та інтересах користувачів у часі, аж до того, що може подобатися користувачеві протягом певного періоду часу протягом дня.

Як попасти в рекомендації в Тік Ток: розриваєм соцмережу

Що особливого в алгоритмах TikTok і в чому секрет їх популярності? / Photo: https://www.tubefilter.com/2021/07/21/tiktok-recommendation-algorithm-wall-street-journal-guillaume-chaslot/
Що особливого в алгоритмах TikTok і в чому секрет їх популярності? / Photo: https://www.tubefilter.com/2021/07/21/tiktok-recommendation-algorithm-wall-street-journal-guillaume-chaslot/

Збір даних

Крім того, формат короткого відео дозволяє TikTok дізнаватися про вподобання користувачів набагато швидше, каже Джейсон Фунг, колишній керівник ігрового підрозділу TikTok.

“Оскільки це коротке відео у форматі bite size, ви можете збирати дані про вподобання користувачів набагато швидше, ніж на YouTube, де, можливо, середнє відео триває трохи менше 10 хвилин”, – сказав він, – “Уявіть, що ви збираєте дані про користувача в середньому кожні 10 хвилин, а не кожні пару секунд”.

Позиціонування TikTok як додатку для мобільних пристроїв від самого початку також дало йому перевагу над конкуруючими платформами, яким довелося адаптувати свої інтерфейси з екранів комп’ютерів.

Ранній вихід TikTok на ринок коротких відео також дав компанії велику перевагу. Instagram запустив функцію Reels лише у 2020 році, а YouTube – Shorts у 2021 році, і обидві ці платформи відстають від TikTok за роками досвіду роботи з даними та розробки продуктів.

Дозволяє досліджувати

TikTok також регулярно рекомендує контент, який не відповідає інтересам користувачів, що, як неодноразово заявляло керівництво компанії, є важливим для користувацького досвіду TikTok.

Дослідження, яке дослідники з США та Німеччини опублікували минулого місяця, показало, що алгоритм TikTok “експлуатує інтереси користувачів у 30%-50% рекомендованих відео” після вивчення даних 347 користувачів TikTok і п’яти автоматизованих ботів.

Цей висновок вказує на те, що алгоритм TikTok рекомендує велику кількість ознайомлювальних відео, намагаючись або краще зрозуміти інтереси користувача, або максимізувати утримання користувачів, рекомендуючи багато відео, які не відповідають їхнім (відомим) інтересам.

Мобілізує користувачів у групи

Ще одна ефективна тактика, яку використовує TikTok, – це заохочення користувачів створювати групи за допомогою хештегів.

Заохочуючи користувачів створювати публічні групи, TikTok може більш ефективно вивчати поведінку, інтереси, орієнтацію та ідеологію своїх користувачів.

Якщо TikTok врешті-решт заборонять у США, хоча американські технологічні гіганти, безумовно, мають можливість повторити TikTok у своїх продуктах, відтворення культури користувачів, яку забезпечує TikTok, може бути більш складним завданням.

Китайська перевага

Алгоритм рекомендацій TikTok також був значною мірою запозичений з китайського додатку Douyin, який був випущений у 2016 році. Хоча ByteDance часто підкреслює, що TikTok і Douyin – це різні додатки, одне джерело, яке безпосередньо знайоме з цим питанням, повідомило, що ці два алгоритми залишаються схожими і донині.

У свою чергу, штучний інтелект Douyin отримав додатковий імпульс завдяки здатності компанії використовувати низьку вартість робочої сили в Китаї, завдяки чому вона найняла багато анотаторів контенту для ретельного тегування всього контенту та користувачів на платформі.

“Приблизно у 2018 та 2019 роках Douyin працював над тим, щоб мати теги для кожного користувача. Тож вони тегували кожен відеокліп вручну. Потім вони тегували своїх користувачів на основі відео, яке вони переглянули, – розповідає Ікай Лі, менеджер рекламної агенції Nativex і колишній директор ByteDance. “Потім вони також застосували цю тактику в TikTok”.

Хоча наймання анотаторів для тегування даних зараз є поширеною і важливою практикою для AI-компаній, ByteDance рано прийняла цю стратегію.

Сортування цих тегів – це велика робота. Це дуже трудомісткий процес – тому китайські компанії мають тут перевагу. Ви можете дозволити собі набагато більше людей. Вартість дешевша, ніж у північноамериканських компаній.

Джерело: https://www.reuters.com/

Подібні новини