Багато з нас часто зустрічали QR коди й мають встановлені додатки на своїх мобільних для їх зчитування. Проте, чи знаєте ви, що процес створення QR-коду досить простий. Ось, детальна інформація про те, що таке QR код та інструкція як його створити.
Що таке QR код?
QR код (код “швидкої відповіді” – Quick Response code), – це чорно-білі символи квадратної форми, які люди можуть сканувати за допомогою смартфона, щоб дізнатись більше про продукт.
Ці зашифровані квадрати можуть містити посилання, купони, деталі подій та іншу інформацію.
QR-коди зазвичай виглядають приблизно так:

Хоча не кожен QR-код має форму ідеального квадрата, найчастіше вони виглядають так, як на зображенні вище – з різними візерунками всередині.
Ви часто їх можете побачити на вивісках, рекламних щитах і навіть у рекламних роликах, де за допомогою телефону можна швидко сканувати код на екрані.
Як відключити рекламу на телефоні на Android?
Як працюють QR-коди?
Код був спочатку розроблений в Японії для автомобільної промисловості. Маркетологи позитивно прийняли штрих-коди через їх невеликі розміри, велику ємність для зберігання інформації та можливість передати додаткову інформацію споживачам за рамки того, що може передати упаковка.
Якщо споживач десь бачить QR код, він може вийняти свій мобільний пристрій, завантажити безкоштовну програму сканування QR-коду та “відсканувати” штрих-код, щоб отримати доступ до додаткової інформації.
Інструкція як створити QR код
Крок 1: Виберіть генератор QR-коду.
Існує безліч генераторів QR-кодів. Найкращі дають вам безліч варіантів використання вашого QR-коду та сумісність з більшістю мобільних програм для зчитування QR-кодів.
Кращі генератори QR-кодів
- Kaywa
- GOQR.me
- Безкоштовний генератор QR-кодів від Shopify
- Visualead
- The-qrcode-generator.com
- QR Stuff
- qr-code-generator.com
- QR Code Monkey
Інші речі, на які слід звернути увагу при виборі генератора QR-коду, – це те, чи зможете ви відстежувати та аналізувати ефективність коду, і чи дозволяє генератор створити унікальний для вашого бренду дизайн коду.
Наприклад, деякі QR-коди відображають логотипи та інші піктограми в коді, які негайно повідомляють людям, яку інформацію вони отримають при скануванні.
Як створити QR код: 5 способів
Крок 2: Виберіть тип вмісту, який ви рекламуєте.
Спочатку виберіть тип вмісту, який ви хочете, щоб ваш QR-код відображався людині після сканування. Ви можете вибрати один із 10 типів.

Крок 3: Введіть свої дані у форму, що з’явиться.
Після вибору типу вмісту, який ви рекламуєте за допомогою цього QR-коду, з’явиться поле чи форма, де ви можете ввести інформацію, яка відповідає вашій кампанії.
Наприклад, якщо ви хочете, щоб ваш QR-код зберігав контактну інформацію, ви побачите набір полів, де ви можете ввести свою адресу електронної пошти, рядок теми та відповідне повідомлення.
Крок 4: Подумайте про завантаження динамічного QR-коду.
Рогляньте опцію “динамічного” QR коду? Однією з істотних недоліків створення QR-коду є те, що ви не можете редагувати дані, що містяться в ньому, після його роздрукування. Але за допомогою динамічних QR-кодів ви можете редагувати ці дані.

Ви можете роздрукувати динамічний QR-код, відсканувати його та витягнути редаговану форму, де ви можете змінити дані, які отримають ваші відвідувачі, коли вони сканують QR-код самі.
Крок 5. Налаштуйте його.
Найцікавішою частиною створення QR-кодів є налаштування дизайну коду під ваш бренд. Хочете, щоб ваш код виглядав як ваш логотип?
Звичайно, ви можете додатково налаштувати свій QR-код – коригуючи кольори, додаючи логотип, створюючи соціальні опції тощо.
Однак пам’ятайте, що деякі налаштування можуть ускладнити сканування QR-коду належним чином для зчитування. Хороша ідея – створити дві версії вашого QR-коду – одну звичайну версію та іншу із особливим дизайном.
Крок 6: Перевірте QR-код, щоб переконатися, що він сканується.
Не забудьте перевірити, чи правильно читається QR-код, і обов’язково спробуйте більше, ніж лише один зчитувач.
Дізнайтеся про топ 10 найкращих додатків для смарфонів)
Хорошим для початку є безкоштовний інструмент Google Goggles, який може робити знімок.
Крок 7: Поділіться та поширюйте QR-код.
QR-код не зможе виконувати свою роботу, якщо його ніхто не бачить. Тож обов’язково придумайте план розповсюдження коду.
Це може включати в себе показ його в соціальних мережах, у друкованій рекламі, на одязі або у місцях, де люди будуть виймати телефони для сканування.
Поряд із спільним використанням коду, можливо, вам також буде потрібно включити текстові інструкції до різних рекламних акцій, які показують менш досвідченим людям, як сканувати код. Таким чином, немає перепон, якщо люди хочуть сканувати код, але не знають, як це зробити.
Крок 8: Відстежуйте та аналізуйте ефективність.
Як і під час будь-якої маркетингової кампанії, вам слід слідкувати за ефективністю QR-кодів, щоб перевірити, чи вони насправді працюють. Скільки трафіку надходить від кожного конкретного коду?
Знаючи це, ви можете усунути недоліки та відкоригувати свої погано працюючі QR-коди. Для цього треба додати мітку відстеження UTM до вашої URL-адреси, щоб ви могли краще виміряти ефективність.
Як використовувати QR-коди (і як не використовувати)
Ми дізналися як створити QR код. Тепер, коли ви бачите, наскільки простим може бути процес створення QR-коду, давайте поговоримо про деякі найкращі практики, які допоможуть збільшити ймовірність того, що ваш QR-код насправді буде використаний.
- Показуйте свій QR-код там, де зручнойого його сканувати.
Розміщуйте QR-коди в місцях, де сканування легко, і споживач має достатньо часу, щоб він просканував код.

Хоча ви часто можете бачити QR-коди на білбордах та телевізійних рекламних роликах, вони часто не зовсім зручні для користувачів. Подумайте про місця та носії інформації, де споживачі мають час для сканування коду, а в ідеалі – і про присутність там з’єднання Wi-Fi (дізнайтеся як перевірити швидкість інтернету).
- Оптимізуйте цільову сторінку QR для мобільних пристроїв.
Необхідна мобільна оптимізація сторінки, на яку ви пересилаєте людей. Споживачі будуть відкривати її з телефона під час сканування QR-коду, тому їх перенаправляти на сторінку з дізайном пристосованим для переглядів з мобільного телефону.
- Включіть заклик до дії, який запропонує людям сканувати ваш QR-код.
Покажіть заклик до дії разом із із кодом – тобто, повідомте людям, що вони повинні робити, коли побачать код, і що вони отримають, якщо вони це зроблять.
Не всі точно знають, що таке QR-код, і в тих, хто це знає, не буде бажання сканувати його, якщо вони не впевнені, що отримають щось вартісне.
- Використовуйте свій QR-код, щоб полегшити чиєсь життя.
Не використовуйте QR-код лише заради його використання.
Якщо у вас є контент, який має сенс доставити мобільному користувачеві, швидше за все, ваш QR-код призведе до позитивних результатів.
Майбутнє QR- кодів може також еволюціонувати – й поштовхом будуть додатки доповненої реальності.
Можливо, QR-коди ще не зовсім мертві, але те, що ми бачимо, лише перший крок у тривалій еволюції такого віду повідомлень.