Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?

Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?

Дізнайтеся все, що таке Airdrop Crypto (аірдроп криптовалют), для чого вони існують та які бувають види роздачі.

У світі фінтеху, стратегія аірдропів використовується для розпалювання ажіотажу навколо щойно запущених криптовалютних проектів та підвищення обізнаності про платформу – маркетингова тактика, яку зазвичай називають крипто-аірдропами (crypto airdrops).

Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?

Crypto airdrop – це маркетингова стратегія, в рамках якої стартапи Web3 безпосередньо депонують цифрові токени в гаманці активних членів блокчейн-спільноти в якості подарунка.

Ця маркетингова стратегія використовується блокчейн-проектами, що передбачає масову роздачу безкоштовних токенів в рамках широкої рекламної ініціативи. Це робиться як прямий депозит на криптогаманець користувача.

Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?

Ці публічні кампанії покликані підвищити обізнаність про платформу або продукт стартап-компанії і заохотити широке впровадження її власного токена.

“Це часто захоплюючий спосіб запустити мережу”, – сказав Вінстон Робсон, співзасновник і генеральний директор мета-ринку WeMeta, додавши, що airdrops можна використовувати стратегічно, щоб націлитися на ймовірних ранніх послідовників.

“Це дуже схоже на несподіваний подарунок на день народження, надісланий вам додому”.

Наприклад, NFT-маркетплейс LooksRare скинув свій токен користувачам, які здійснили транзакції через OpenSea, провідну платформу в цьому секторі.

Що таке блокчейн-міст (blockchain bridge) та для чого він необхідний?

За словами Робсона, цей трюк викликав багато розмов у спільноті, але не зробив LooksRare довгостроковим стійким конкурентом OpenSea. Хоча багато хто був схвильований великою сумою призу, а дехто, включаючи Робсона, скористався можливістю отримати готівку, все змінилося, коли у розробників-засновників з’явилася така ж ідея. (За даними Cointelegraph, на той час основна команда вивела приблизно 30 мільйонів доларів). Незважаючи на те, що розробники заперечували звинувачення в “перетягуванні ковдри”, це налякало інвесторів, що призвело до падіння вартості токена на 15 відсотків після цього.

За словами Робсона, хоча криптоаірдропи зазвичай використовуються для просування нових проектів, деякі існуючі проекти використовують аірдропи для винагороди давніх членів спільноти. Наприклад, у 2021 році Ethereum Name Service надав токени існуючим власникам доменів ENS на основі формули, яка частково визначається тривалістю існування їхніх доменів.

Що таке Airdrop Crypto: види аірдропів

Криптовалютні проекти різняться між собою за вибором типу аірдропу, залежно від їхньої кінцевої мети. Деякі з них можуть впроваджувати цей інструмент просування, щоб об’єднати спільноту після хардфорку в мережі, в той час як інші воліють зосередитися на тому, щоб користувачі, які вперше приєдналися, відчували, що про них піклуються. Це також може бути просто відповіддю на висококонкурентні ринкові умови. На щастя, існує безліч способів скидання аірдропів у віртуальну власність користувача.

Стандартний Airdrop Crypto

При стандартному закиданні не потрібно виконувати жодних завдань, окрім реєстрації акаунта. Головне – встигнути зареєструватися, оскільки може бути лише певна кількість токенів, прив’язаних до випуску нового проекту, які роздаються в порядку черги. Децентралізована біржа RabbitX використовує стандартні airdrops для заохочення нових користувачів, які реєструються на її платформі.

Бонусний аірдроп (bounty airdrop)

Ці сервіс-орієнтовані ефіри підтримуються за рахунок невеликих послуг і добровільної роботи, яку виконують одержувачі. Зазвичай компаніям потрібна невелика рекламна робота, а винагороду отримують ті, хто підпишеться на розсилку новин, підпишеться на певні канали соціальних мереж на різних платформах, прочитає нещодавню публікацію проекту або просто зайде на живий форум.

Foodie NFT-платформа One Rare запропонувала дев’ятиступеневий список дій для участі у розіграші 75 000 доларів, який включав підписку на акаунти компанії в соціальних мережах, відмітку друзів та додавання акаунтів до списку спостереження.

Що таке криптобіржа та як вона працює?

Airdrop Crypto для холдерів

Цей тип аеродропу винагороджує користувачів, які “тримають” або накопичили певну кількість токенів на момент проведення промо-акції. Це визначається за допомогою знімка гаманців користувачів, зробленого в певний момент часу в масштабах всієї спільноти, який може відбутися в певну дату або протягом певного проміжку часу.

Незалежно від винагороди, її отримують ті, хто досягнув або перевищив порогову суму. Платформа обміну NFT на токени Sudoswap ще не запустила свій власний токен управління, який буде названо SUDO. Коли це станеться, ті, хто володіє NFT його сестринського додатку, Oxmon, або токенами OXMON, отримають першу партію.

Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?/ photo: https://medium.com/
Що таке Airdrop Crypto (Airdrop криптовалют)?/ photo: https://medium.com/

Аірдроп хардфорка

Коли протокол відгалужується або хардфоркує від свого початкового коду, розділяючись на дві окремі платформи, розробники розкидають нові монети, щоб перевести на них місцевих користувачів. Прикладом хардфорку може бути ETHPoW, ланцюжок доказів роботи, який розійшовся з Ethereum. Як і у випадку з airdrop’ом холдера, тут просто потрібно, щоб користувачі тримали оригінальний токен на руках.

Ексклюзивний ефір

Розмір гаманця – це ще не все. Ексклюзивні ефіри часто винагороджують час перебування користувача на проекті, гроші, витрачені на активність, не пов’язану з токенами, або рівень залученості на форумі. Відомим прикладом є щедрий аірдроп від Uniswap у розмірі 400 токенів UNI для кожного з постійних користувачів, незалежно від статусу володіння.

Лотерейний аірдроп

Якщо стартап оголошує фіксовану кількість винагород, але отримує переважну кількість заявок, він може вирішити впровадити механізм лотереї, щоб визначити переможців, обраних випадковим чином, який отримав назву “лотерейний аірдроп”. Цей варіант також може бути використаний як доповнення до будь-якого з попередніх методів. Ігрові платформи Revv, Wolf Game і Phantom Galaxies нещодавно роздали 100 щасливим переможцям свої рідні монети на суму $500.

Як працюють крипто-аеродропи?

Ми дізналися що таке airdrop crypto, але як вони працюють? Як тільки стартап вирішує, що аірдроп – це те, що треба, першим кроком на шляху до його реалізації є запуск публічної кампанії. Найчастіше широке охоплення досягається за допомогою форумів і соціальних мереж, таких як Discord і Twitter. В ідеалі, новина розпалює ажіотаж навколо дебюту платформи або нещодавно запущеної функції, а також розміру призу.

Коли кампанія набирає обертів, компанії складають список потенційних отримувачів токенів. Це можна зробити різними способами, наприклад, зібрати адреси гаманців зацікавлених осіб або зробити знімок екрану в певний момент часу, щоб визначити відповідність користувачів певним критеріям, заснованим на метричних показниках. Якщо, наприклад, користувачам платформи вказано, що вони отримають розсилку до вересня, то скріншот міститиме адреси гаманців активних користувачів за вказаний період часу.

Іноді на цьому етапі компанії збирають додаткову інформацію, наприклад, адресу електронної пошти, особливо якщо компанія, яка проводить аірдроп, прагне розширити свій список контактів.

Після визначення групи одержувачів, компанії, як правило, сприяють проведенню ефіру за допомогою смарт-контракту або програми, яка сама виконується і автоматизує транзакції. Ця програма переказує токени з гаманця компанії і розподіляє їх серед обраних учасників, не вимагаючи від одержувача жодних дій. На цьому етапі компанії зазвичай публікують результати блокування транзакцій, щоб додатково прорекламувати проект і довести, що airdrop дійсно відбувся.

У чому сенс криптовалютного аірдропу?

Як засновник криптомаркетингової агенції, Тім Халдорсон допомагає компаніям запускати аірдроп з нуля. Зрештою, мета полягає в тому, щоб розширити базу користувачів платформи таким чином, щоб не заохочувати великий розпродаж токенів одержувачами.

“Криптоаеродропи – це чудовий спосіб допомогти новим проектам виділитися і швидко підвищити впізнаваність”, – сказав Халдорсон, генеральний директор Lunar Strategy, зазначивши, що існує певна хитрість, яка стримує користувачів від підкидання монет.

Оскільки airdrop може бути націлений на перших прихильників, існуючих учасників або дуже активних користувачів проекту, розробники повинні з’ясувати, який маршрут приверне аудиторію, яка може зробити найбільший внесок у проект на його унікальній стадії, і як найкраще стимулювати громадськість, щоб вона хотіла дізнатись більше.

“Мета airdrop полягає в тому, щоб надати довгострокову цінність людям, які отримують токени”, – сказав Халдорсон, зазначивши, що загальна стратегія в DeFi-просторі полягає в тому, щоб роздавати токени користувачам, які володіють криптовалютою з конкуруючих платформ, що займаються подібними речами. Вони часто є ідеальною аудиторією і з більшою ймовірністю зроблять внесок у проект, дізнавшись про нього через airdrop, пояснив він.

“Однак [значне зростання кількості користувачів] відбувається лише за проектами з сильною командою та чітким баченням майбутнього”.

Найвідоміші крипто-аірдропи

Дебют airdrop crypto відбувся в 2014 році в рамках проекту Auroracoin. З тих пір вони набули значних масштабів і стали використовуватися деякими з найбільших криптовалютних гравців. Це лише декілька з них, які привернули увагу до цієї практики та вплинули на криптовалютну індустрію.

  • BITCOIN CASH. В результаті свого відгалуження від біткоїна, Bitcoin Cash розповсюдив хардфорк у серпні 2017 року. Bitcoin Cash був одним з перших великих форків у мережі біткоїнів, який гарантував користувачам 1 Bitcoin Cash (BCH) за кожен біткоїн (BTC), яким вони володіють. На піку хардфорку, у грудні 2017 року, BCH коштував понад $4 300.
  • STELLAR. Відомий як один з найбільших криптовалютних аердропів усіх часів, Stellar у партнерстві з Blockchain.com розпочав у листопаді 2018 року випуск Stellar lumens (XLM) на суму 125 мільйонів доларів США для користувачів гаманців Blockchain Wallet. Stellar стала першим партнером Blockchain.com після запуску програми Blockchain Airdrops у жовтні 2018 року. Blockchain.com розповсюджував airdrop, щоб користувачі могли випробувати криптовалюту, прив’язану до нової програми, і збільшити використання гаманця.
  • UNISWAP. У вересні 2020 року Uniswap винагородив понад 250 000 перших користувачів своєї обмінної платформи, випустивши токени Uniswap (UNI). Ті, хто здійснив принаймні одну транзакцію на платформі до вересня, мали право на отримання токенів, при цьому одержувачі отримували щонайменше 400 UNI. Через два дні після випуску вартість UNI зросла на 160 відсотків, привернувши увагу до токена під час вікна випуску.

Плюси і мінуси криптовалютних аірдропів

Переваги:

  • Швидкість і миттєвість
    Оскільки airdrop crypto автоматично з’являються в гаманцях користувачів, вони є швидким і миттєвим рішенням для інформування користувачів про новий проект. І все це без жодних попередніх дій з боку одержувачів, а завдяки смарт-контрактам вони виконуються самостійно.
  • Недорогий маркетинг
    Безкоштовні продукти, особливо якщо вони розповсюджуються в певний час, під час певних подій або серед достатньої кількості користувачів, швидко поширюють інформацію про проект. Одержувачі можуть бути природно схильні дізнатися більше про токен і пов’язаний з ним проект, а також обговорити ці ставки з іншими допитливими одержувачами або користувачами криптовалют.
  • Створює лояльність і базу користувачів
    Токени Airdrop можуть з часом зростати в ціні, забезпечуючи довгостроковий стимул для перших одержувачів, які залишаються з проектом. Зі зростанням вартості це може навіть дати користувачам привід купувати, продавати і обмінювати додаткові токени з іншими, а отже, збільшувати базу користувачів проекту.

Мінуси

  • Кількість токенів обмежена
    Кількість токенів, яку зможе розповсюдити проект, буде залежати від бюджету та цілей кожного проекту. Занадто мала кількість ефірів може означати, що популярність проекту залишиться низькою, а занадто велика кількість ефірів може призвести до повного вичерпання токенів.
  • Лояльність не гарантована
    Після отримання ефірів деякі користувачі можуть одразу ж вирішити продати свої токени з метою отримання прибутку і більше не брати участь у проекті. Навіть за умови достатньої кількості ефірів, проект може бути не в змозі належним чином піднятися з низького рівня залученості.
  • Airdrops можуть знизити вартість токенів
    Якщо більшість одержувачів ефіру вирішить продати свої токени протягом певного періоду часу, це може призвести до значного падіння вартості токенів проекту. Це може зашкодити не тільки поточним інвесторам, але й самому проекту та його бренду як бізнесу.

Ризики криптовалютного краху і як їх уникнути

Загальний принцип “занадто добре, щоб бути правдою”, який стосується безкоштовних пропозицій компаній, все ще застосовується до криптовалют. Ось деякі з найпоширеніших ризиків, про які варто знати, беручи участь у криптовалютних кампаніях.

Фальшиві аірдропи та фішингові шахрайства

Фейковий airdrop crypto виглядає як токен або декілька токенів з великою грошовою вартістю, які скидаються на гаманець без попередження або можуть бути “затребувані” шляхом введення інформації про гаманець на сторонньому сайті. Ці види шахрайства можуть бути здійснені підробленими брендами або навіть іншими користувачами на криптовалютних біржах.

Відомо, що шахраї збирають інформацію під виглядом фальшивих аірдропів, щоб отримати доступ до гаманців, викрадаючи криптовалюту та приватні ключі.

Як уникнути ризику

Перед тим, як взаємодіяти з будь-якими несподіваними токенами, проведіть власне дослідження джерела, звідки вони надходять. “Якщо у вас є криптогаманець і ви помітили в ньому нові NFT або криптовалюту, краще не взаємодіяти з ними, якщо ви не знаєте, звідки вони взялися”, – пояснив Кеог. “Шкідливі аірдропи можуть заволодіти вашим гаманцем, якщо ви взаємодієте з їхнім смарт-контрактом, щоб переказати їх або спробувати продати на ринку”.

Шахрайство з перетягуванням килима

У шахрайських схемах Web3-стартап може пропонувати криптовалюти потенційним інвесторам і обіцяти довгострокову цінність або привілеї для тих, хто купить більше токенів, але без жодних реальних дій або наміру підтримувати проект. Натомість інвестори можуть побачити швидке падіння вартості своїх токенів, коли стартап буде покинутий, і вони залишаться з марно витраченими інвестиціями.

Як цього уникнути

Якщо стартап надає криптоаірдропи, перевірте його заходи безпеки в ланцюжку, політику комісії за токени і цілі проекту, перш ніж робити будь-які подальші інвестиції в токени. Звертайте увагу на будь-які проблеми з кодом у смарт-контрактах токенів, непрозорі комісії за торгівлю або продаж, а також на відсутність опису продукту в цілому від цих організацій.

Джерело: https://builtin.com/

Подібні новини