Опитування, проведене Pew Research Center, показало, що більшість працівників очікують, що процеси найму, звільнення та самої роботи будуть змінені за допомогою штучного інтелекту.
Дослідницький аналітичний центр PEW, який відстежує громадську думку, опублікував звіт про те, як працівники ставляться до штучного інтелекту.
Штучний інтелект та робочі місця
За останні кілька років ця технологія стає все більш поширеною на робочих місцях. І її роль, ймовірно, зростатиме в міру того, як штучний інтелект буде розвиватися завдяки таким досягненням, як великі мовні моделі, такі як GPT-4, що дали нам ChatGPT і зростаючу кількість інших інструментів.
Хоча звітів про ставлення людей до ШІ не бракує, дані Pew є значними і відносно свіжими, оскільки вони були отримані від 11 004 дорослих американців, які були опитані в період з 12 по 18 грудня минулого року – якраз тоді, коли манія ChatGPT набирала обертів після його релізу наприкінці листопада.
Звіт свідчить, що більшість працівників очікують, що штучний інтелект змінить процеси найму, звільнення та роботи. Багато людей повідомляють, що відчувають невпевненість щодо того, як ці зміни можуть виглядати, і стурбовані потенційним впливом штучного інтелекту.
Більшість очікують значних змін, але насправді не знають яких
Близько 68% опитаних заявили, що очікують, що ШІ матиме значний вплив на працівників протягом наступних 20 років. Цікаво, що лише 28% вважають, що штучний інтелект вплине на них особисто, а 38% не впевнені, як це вплине на їхню роботу.
Ці відповіді відображають той факт, що ніхто насправді не знає, як штучний інтелект змінить професії та роботу в найближчі роки. Технологія швидко розвивається, і її вплив часто сильно відрізняється в різних галузях і навіть ролях.
Маск розробить “правдивий” GPT Chat – “TruthGPT” і попереджає про “цивілізаційну загибель” від ШІ
Працедавці використовують алгоритми вже сьогодні
Однак ми можемо очікувати, що існуючі способи використання технології будуть розширюватися і ставати більш досконалими. Деякі роботодавці вже використовують штучний інтелект для відбору кандидатів на роботу, а заповзятливі пошукачі намагаються перехитрити алгоритми за допомогою хитрих трюків.
Теоретично технологія штучного інтелекту має потенціал зробити наймання на роботу більш справедливим і збільшити різноманітність робочих місць. Але на практиці іноді відбувається протилежне, що змусило уряд США попередити роботодавців про потенційну можливість дискримінації алгоритмами людей з інвалідністю.
Опитування Pew відображає цю суперечливу картину: 47% людей вважають, що штучний інтелект краще впорається з прийомом на роботу, ніж людина, але 41% виступають проти використання штучного інтелекту при прийомі на роботу.
Штучний інтелект допоможе стежити за працівниками?
81% опитаних вважають, що більш широке використання ШІ призведе до того, що працівники будуть відчувати, що за ними неналежним чином стежать.
Багато працівників тепер змушені працювати під наглядом систем спостереження на основі штучного інтелекту, які стежать за продуктивністю і відзначають неналежну поведінку.
Коли прийде справжній штучний інтелект? – прогноз технологічних лідерів
За деякими водіями вантажівок і працівниками складів стежать камери і алгоритми, а все більше офісних працівників реєструють і аналізують натискання клавіш і клацання миші. Такий збір даних, як правило, має на меті підвищити продуктивність, але він може бути дегуманізуючим і деморалізуючим і підштовхувати працівників до надмірної роботи або невиправданого ризику, наприклад, до надто швидкого водіння вантажівок.
Час задуматися над майбутнім використання штучного інтелекту на робочім місці
Страх і сумніви щодо ролі штучного інтелекту на робочих місцях цілком зрозумілі, адже ми перебуваємо на роздоріжжі. Деякі економісти стверджують, що розробники систем штучного інтелекту повинні думати про те, як їхні продукти вплинуть на працівників, і прагнути підвищити їхню продуктивність, а не замінити їх. Так само і роботодавці можуть зробити більше для того, щоб інструменти, які вони використовують для відстеження працівників, не завдавали їм надмірної шкоди.
Поки що компанії, які розробляють ці інструменти штучного інтелекту, і роботодавці, які їх використовують, часто віддаючи працівників на милість систем, користь яких ставиться під сумнів. Настав час зупинитися і замислитися над тим, як використовується штучний інтелект на робочому місці, і ця потреба буде лише зростати з розвитком технологій.
Джерело: https://www.wired.com/