Децентралізована група активістів руху за безпеку вулиць у Сан-Франциско зрозуміла, що може відключити роботу таксі Cruise і Waymo, розмістивши на капоті автомобіля дорожній конус, і закликає інших зробити те саме.
“Тиждень конуса”
“Тиждень конуса”, як група називає свій вірусний жарт у Twitter і TikTok, є формою протесту проти поширення послуг роботаксі в місті, і, схоже, набирає популярності серед мешканців, яким набридло, що ці транспортні засоби несправні і блокують дорожній рух. Протест відбувається напередодні слухань, на яких, ймовірно, Waymo і Cruise розширять свої послуги роботаксі в Сан-Франциско.
В планах розширення використання бехпілотних таксі
Комісія з комунальних послуг Каліфорнії (КПКК) має схвалити розширення послуг з перевезення пасажирів на автономних транспортних засобах Cruise і Waymo в Сан-Франциско 13 липня. Агентство не дає компаніям дозволу на експлуатацію безпілотних автомобілів на дорогах загального користування – це сфера компетенції Департаменту автотранспорту. Але воно надає компаніям право стягувати з пасажирів плату за проїзд, що є важливою складовою для сталого масштабування роботаксі та автономних операцій з доставки.
У травні КПКК опублікувала проєкти резолюцій, що схвалюють розширення, незважаючи на зростаючу опозицію з боку міських органів влади та мешканців міста.
Але є противники
Опоненти звернули увагу на низку безпілотних автомобілів, які перешкоджають руху транспорту, громадському транспорту та службам екстреного реагування, і попросили КПКК діяти обережно, організувати семінари, зібрати більше даних, заборонити розгортання роботаксі в центрі міста і в години пік, а також обмежити розширення парку.
Інші опоненти, такі як Альянс працівників таксі Сан-Франциско та Альянс незалежних працівників, протестують проти поширення роботаксі, які, за їхніми словами, усунуть потребу у водіях таксі та попутних машинах.
Кампанія Safe Street Rebel з конусами – це спроба підвищити обізнаність і запросити більш розлючених мешканців Сан-Франциско подати публічні коментарі до КПКК до слухань, що відбудуться наступного тижня.
“Ці компанії обіцяють, що їхні автомобілі зменшать трафік і кількість зіткнень, але замість цього вони блокують автобуси, машини швидкої допомоги та повсякденний рух”, – йдеться в одному з відео, розміщеному в соціальних мережах. “Вони навіть позбавили життя людину і собаку. І вони співпрацюють з поліцією, щоб постійно записувати всіх без чиєїсь згоди.
І найголовніше – їм потрібні вулиці, призначені для автомобілів, а не для людей чи транзиту. Вони існують лише для того, щоб автомобільні компанії, які прагнуть прибутку, залишалися домінуючими і ускладнювали транзит, щоб залишитися на плаву”.
Хоча наведене вище твердження дещо гіперболізоване, в ньому є частка правди. Автомобілі Cruise і Waymo дійсно зупиняються посеред доріг, блокуючи машини екстрених служб, громадський транспорт і загальний рух.
Нещодавно безпілотник Waymo збив і вбив собаку, але, схоже, аварії було не уникнути. У 2018 році безпілотний автомобіль Uber потрапив в аварію, в якій загинув пішохід в Арізоні, але поки що в Сан-Франциско не було зафіксовано жодного смертельного випадку в результаті використання безпілотників.
І так, поліція звернулася до Cruise і Waymo за відеозаписами, які допомогли розкрити кілька злочинів, але немає жодних доказів того, що компанії працюють у тандемі з правоохоронними органами, щоб постійно записувати всіх і кожного.
Тим не менш, група висловлює загальне занепокоєння щодо виходу автономних транспортних засобів на дороги загального користування – відсутність участі звичайних людей, яким доводиться мати справу з цими транспортними засобами на місцях. Зусилля Конгресу щодо регулювання безпілотних автомобілів запізнюються на кілька років, тому більша частина регулювання походить від державних департаментів транспорту та департаментів автотранспорту.
Група Safe Street Rebel запрошує інших наслідувати її приклад і виводити з ладу транспортні засоби, “акуратно встановлюючи” конуси на капот автомобіля без водія – тобто, порожнього.
Waymo назвав вірусний злом формою вандалізму.
“Таке розуміння того, як працює AV, не тільки неправильне, але й є вандалізмом і заохочує небезпечну і неповажну поведінку на наших дорогах”, – йдеться в заяві компанії. “Ми будемо повідомляти правоохоронні органи про будь-яке небажане або небезпечне втручання до роботи наших транспортних засобів на дорогах загального користування”.
Знову ж таки, гіпербола. Визначення вандалізму полягає в навмисному пошкодженні чиєїсь власності – подумайте про порізані шини або розбиті вікна. Waymo, ймовірно, не пощастить висунути звинувачення в вандалізмі тому, хто ставить конус на капот її автомобілів.
“Автопарк Cruise безкоштовно підвозить нічних працівників сфери послуг, які не мають більш надійного транспорту, доставив понад 2 мільйони обідів для жителів Сан-Франциско, які відчувають нестачу продовольства, і збирає харчові відходи від місцевих підприємств”, – йдеться в заяві Cruise. “Навмисне перешкоджання руху транспортних засобів заважає цим зусиллям і ризикує створити затори на дорогах для місцевих жителів”.
Незважаючи на партизанські протести, трюк з конусом, ймовірно, не вплине на рішення Комісії. Існує достатньо підтримки з боку інших зацікавлених сторін – в тому числі виборних посадових осіб, прихильників доступності, технологічних галузевих груп, а також організацій бізнесу та економічного розвитку – для того, щоб Комісія змогла приховати інакомислення під килимом. І згідно з порядком денним майбутніх слухань, схоже, що агентство готове затвердити дозвіл на реалізацію програми.
Джерело: