Історія рекордів швидкості на автомобілях (cерійних)

Історія рекордів швидкості на автомобілях (cерійних)

Дізнайтеся якою була історія рекордів швидкості на автомобілях серійного виробництва від 1898 року до наших днів.

У 2005 році Bugatti Veyron став найшвидшим серійним автомобілем у світі, побивши рекорд, встановлений McLaren F1 у далекому 1998 році. П’ять років по тому Veyron Super Sport покращив цей показник, піднявши рекорд до 267,8 миль/год (430км/год) – бар’єр, який здавався недосяжним для інших автовиробників.

Минуло сім років з того часу, як Veyron Super Sport встановив свій неймовірний рекорд у 2010 році, і, можливо, у нас з’явився новий кандидат на перше місце. Koenigsegg Agera RS розвинув середню швидкість у два боки 277,9 миль/год (447км/год) на закритій дорозі в Неваді, побивши рекорд Bugatti більш ніж на 11 миль/год (17км/год).

Хто винайшов перший автомобіль: історичний погляд

Хоча цей рекорд ще не підтверджений Книгою рекордів Гіннеса станом на листопад 2017 року, він є гарним нагадуванням про те, що автовиробники суперкарів прагнуть довести продуктивність до межі з кожним новим автомобілем.

Тут ми дізнаємося якою була Історія рекордів швидкості на автомобілях та розглянемо всі важливі серійні автомобілі, які встановлювали рекорди швидкості в минулому.

Ці рекорди фіксуються вже понад 50 років, і це хороший спосіб побачити, як серійні автомобілі ставали дедалі швидшими. Від першого серійного автомобіля, який розвивав лише 12 миль/год(19км/год), і першого офіційного рекорду швидкості, встановленого в 1949 році на позначці 124,6 миль/год (200 км/год), гоночні автомобілі сьогодні здатні розвивати швидкість понад 250 миль/год (402 км/год). Як ми цього досягли? Дізнайтеся нижче.

Історія рекордів швидкості на автомобілях

Jaguar XK120 – перший у світі автомобіль-рекордсмен

Рекорди швидкості були відомі з моменту створення першого автомобіля, але в той час як рекорди швидкості на суші були задокументовані з 1898 року, перший рекорд для серійних автомобілів датується лише 1949 роком.

Його встановив Jaguar XK120, перший спортивний автомобіль компанії після Другої світової війни, який зараз вважається культовою класикою. Представлений у 1948 році, XK120 був протестований на максимальну швидкість 124,6 миль/год (200 км/год) у 1949 році.

Історія рекордів швидкості на автомобілях Jaguar XK120 |Photo: https://supercarnostalgia.com/blog/jaguar-xk120-chassis-660986
Історія рекордів швидкості на автомобілях Jaguar XK120 |Photo: https://supercarnostalgia.com/blog/jaguar-xk120-chassis-660986

У деяких публікаціях навіть зазначалося, що XK120 зміг розігнатися до 133 миль/год (214 км/год) , але ця максимальна швидкість була досягнута на модифікованому прототипі, тому офіційний рекорд був зафіксований на позначці 124,6 миль/год. Звичайно, ця швидкість далеко не вражаюча в 2017 році, коли її досягають більшість доступних серійних автомобілів, але в кінці 1940-х років вона була дійсно видатною.

Як зменшити опір повітря: основні методи

Досягнення позначки 150 миль/год (241 км/год)

На початку 1950-х років, коли автоспорт стрімко розвивався, дорожні автомобілі ставали дедалі швидшими. Рекорд швидкості був оновлений у 1958 році, коли Mercedes-Benz 300SL перевищив позначку в 150 миль/год з рекордом 150,7 миль/год (242 км/год). Це було досягнуто під час пробігу журналу Automobil Revue.

Через два роки, у 1961 році, було встановлено новий рекорд – 152 милі на годину (244 км/год), цього разу Aston Martin DB4 GT. Рекорд протримався п’ять років, до 1966 року, коли Iso Grifo розвинув середню швидкість 161 милю/год (259 км/год). Того ж року рекорд переїхав до Америки, коли Shelby Cobra 427 розвинув швидкість 165 миль/год (265 км/год).

A Rare 1971 Lamborghini Miura P400 SV Speciale Is Heading to Auction – Robb  Report
Історія рекордів швидкості на автомобілях – Lamborghini Miura P400 |Photo: https://robbreport.com/motors/cars/1971-lamborghini-miura-p400-sv-speciale-auction-2948151/

Цей рекорд також протримався недовго, оскільки в червні 1967 року Lamborghini Miura P400, нова європейська сенсація суперкарів, був протестований на швидкості 171 миль/год (275 км/год). У 1971 році Ferrari встановила свій перший в історії рекорд швидкості, коли 365 GTB/4 Daytona розвинула максимальну швидкість 174 миль/год (280 км/год). Рекорд повернувся до Lamborghini через три роки, коли Countach LP400 розвинув швидкість 179 миль/год (288 км/год).

Транспорт майбутнього. 5 технологій, які змінять сферу транспорту

Наближення до позначки 200 миль/год (321 км/год)

Стаючи все більш екстремальними у 1980-х роках, суперкари почали наближатися до позначки 200 миль/год (321 км/год).

Lamborghini Countach LP500 S був першим, хто перевищив 180 миль/год (289 км/год) з позначки 182 миль/год у 1982 році (292 км/год). Через три роки Ferrari 288 GTO розвинув максимальну швидкість 188 миль/год (302 км/год). Рекорд наблизився до позначки 200 миль/год (321 км/год) у 1987 році, коли Porsche 959 розвинув максимальну швидкість 197 миль/год (317 км/год).

Це було досягнуто з базовою моделлю, але версія Sport фактично досягла 198 миль/год (318 км/год). Неофіційно 959 був першим суперкаром, який перевищив 200 миль/год, але покращена версія, яка досягла 211 миль/год (339 км/год) у 1988 році, була побудована в дуже обмеженій кількості. Зокрема, було зроблено лише 29 екземплярів, що за сучасними мірками не дозволяє претендувати на рекорд Гіннеса.

200 миль/год (321 км/год): Досягнення розблоковано!

Бар’єр у 200 миль/год нарешті було подолано у 1988 році, але не масовим автовиробником. Досягнення було зроблено компанією Ruf, яка випустила у 1987 році сильно модифіковану версію 911 Turbo. Тепер найбільш культовий автомобіль Ruf CTR був протестований на максимальну швидкість 213 миль/год (342 км/год) журналом Auto, Motor und Sport на автодромі Нардо в 1988 році.

Історія рекордів швидкості на автомобілях - Ruf CTR |Photo:https://www.ruf-automobile.de/en/modelle/serie/
Історія рекордів швидкості на автомобілях – Ruf CTR |Photo:https://www.ruf-automobile.de/en/modelle/serie/

Знадобилося ще п’ять років, щоб побити цей рекорд. У 1992 році Jaguar XJ220 розвинув 217 миль/год (349 км/год) зі знятим обмежувачем обертів на треку Нардо. Незважаючи на те, що на серійну модель встановили двигун V-6 з подвійним турбонаддувом замість масивного двигуна V-12, який використовувався в концепті.

McLaren F1 вступає в гру

Представлений у 1992 році як найдосконаліший суперкар з коли-небудь побудованих, McLaren F1 був протестований на швидкості понад 220 миль /год (354 км/год). у перші місяці свого існування на ринку. Однак лише в 1998 році McLaren вирішив зняти обмежувач і випробувати автомобіль на максимальній швидкості 240,1 миль/год (386 км/год).

McLaren F1 вступає в гру|Photo:https://www.thespeedjournal.com/mclaren-f1-now-valued-at-16-million/
McLaren F1 вступає в гру|Photo:https://www.thespeedjournal.com/mclaren-f1-now-valued-at-16-million/

Лише через кілька місяців Dauer 962 LeMans, сильно модифікована версія гоночного автомобіля Porsche 962, досягла максимальної швидкості 251,4 миль/год (403 км/год), але обмежена серія Dauer дозволила McLaren утримати рекорд. І хоча цей рекорд був побитий у 2005 році, Формула-1 залишається найшвидшим у світі серійним автомобілем з природним уприскуванням.

У 2005 році Koenigsegg CCR розвинув швидкість 242 милі на годину (389км/год), що лише на одну милю швидше, ніж F1, але крім того, що шведський суперкар був оснащений турбонаддувом, він був побудований лише в 14 одиницях, що менше половини, необхідної для встановлення рекорду Гіннеса.

Подолання позначки 250 миль/год (402 км/год)

Відмітка у 250 миль/год була офіційно подолана серійним автомобілем у 2005 році, коли Бугатті розігнав Veyron до 253,8 миль/год (408 км/год). Bugatti повернулася на трек, щоб оновити рекорд з Veyron Super Sport, посиленою версією суперкара.

Побудований в кількості 30 одиниць, якраз достатньо для того, щоб зробити його серійним автомобілем, Super Sport встановив новий рекорд в 2010 році на швидкості 267,8 миль/год (430 км/год). Це було досягнуто шляхом зняття ліміту, що згодом викликало певні суперечки, і Гіннесс ненадовго відібрав цей титул у Bugatti.

Зокрема, Bugatti виготовила п’ять Veyrons, названих World Record Edition, з 30 одиниць, які змогли досягти рекордної швидкості. Решта 25 Super Sports мали обмежувачі, які обмежували швидкість до 257,8 миль/год (414 км/год). Рекорд був оскаржений компанією Hennessey, якій було відмовлено у встановленні власного рекорду в 2014 році, Гіннесс вирішив, що Bugatti не відповідає вимогам, оскільки тестовий автомобіль був визнаний модифікованим.

За цей час SSC Ultimate Aero став найшвидшим серійним автомобілем у світі з показником 256 миль/год (411 км/год). Однак, після розгляду групою експертів, було вирішено, що видалення обмежувача не є модифікацією, і рекорд було відновлено.

Претенденти та новий рекорд

У 2014 році Hennessey Venom GT виявився швидшим за Veyron Super Sport під час заїздів на мисі Канаверал, розвинувши 270,4 миль/год (435 км/год). Однак автомобіль був запущений лише в одному напрямку, до того ж техаська фірма випускає лише 12 серійних моделей, тому Гіннесс відмовився затвердити рекорд.

сторія рекордів швидкості на автомобілях  - Bugatti  Veyron Super Sport| Photo: https://www.caranddriver.com/news/a15128628/bugatti-veyron-news-bugatti-veyron-super-sport/
сторія рекордів швидкості на автомобілях – Bugatti Veyron Super Sport| Photo: https://www.caranddriver.com/news/a15128628/bugatti-veyron-news-bugatti-veyron-super-sport/

Рекорд Veyron Super Sport протримався сім років, незважаючи на заяви про те, що Bugatti Chiron буде швидшим.

У 2016 році почали ходити чутки про новий суперкар Hennessey, який остаточно скине з трону Veyron. Він називається Venon F5 і має заявлену максимальну швидкість 301 миль/год (484 км/год).

Однак компанія Hennessey ще не випустила автомобіль на ринок, і навряд чи це станеться до 2018 року. Втім, наприкінці 2017 року новий рекорд встановила компанія Koenigisegg. Хоча спочатку компанія заявляла, що хоче встановити новий рекорд за допомогою One:1, зрештою Koenigsegg використала Agera RS для тесту на максимальну швидкість у штаті Невада.

Суперкар розвинув середню швидкість у два боки 277,9 км/год (447 км/год), випередивши Veyron на 10 миль/год. Рекорд ще не був затверджений Книгою рекордів Гіннеса, і подейкують, що Agera RS може не потрапити до неї через обмежену серію виробництва та відмінності у двигунах між автомобілями.

Якщо Гіннес скаже “ні”, то Veyron Super Sport продовжить правити цим рекордом, поки його не поб’є Chiron або Hennessey Venom F5. Велике питання полягає в тому, коли серійний автомобіль досягне позначки 300 миль/год? Історія рекордів швидкості на автомобілях продовжується.

Джерело: https://www.topspeed.com

Подібні новини