Сьогодні інтернет – це розрізнена сукупність сайтів, додатків і платформ. Оскільки вони відокремлені один від одного, їм бракує функціональної сумісності та можливості перенесення даних.
Тож, незважаючи на величезний прогрес, досягнутий завдяки цифровій трансформації, ця поточна модель врешті-решт обмежуватиме бізнес. Насправді, 95% керівників, опитаних для звіту Accenture Technology Vision 2022, вважають, що майбутні цифрові платформи повинні будуть пропонувати уніфікований досвід, забезпечуючи інтероперабельність даних клієнтів на різних платформах і в різних просторах.
Однак завдяки двом новим концепціям з’являється нова форма інтернету, яка подолає ці обмеження:
- метамережевий континуум (метавсесвіт), еволюція інтернету, яка дозволяє людям брати участь у постійному спільному досвіді в реальному і віртуальному світі, і
- Web3, або нові зусилля, спрямовані на створення “розподіленого” шару в інтернеті за допомогою таких технологій, як блокчейн і токенізація.
Взяті разом, вони демонструють нам наступне покоління інтернету – те, що виходить за рамки фрагментарної взаємодії сьогоднішнього дня в новий світ безперервного занурення в Інтернет.
Web3 і метапростір (метавсесвіт): переосмислення інтернету
Простіше кажучи, цифровий світ перебуває на ранніх стадіях еволюції, і з часом метапростір і Web3 стануть критично важливими компонентами того, як підприємства організовують свої цифрові стратегії. Буде переосмислено факторів онлайн-слідів, які компанії створили за останнє десятиліття та які дані є доступними, як проводиться реклама та генерується контент.
Секретні фішки гугла: топ 9 трюків
Завдяки метапростору інтернет буде перебудований на стійке 3D-середовище, пронизане відчуттям місця, де перехід від роботи до соціальної платформи буде таким же простим, як і перехід дороги. Тим часом, технології Web3 створять рівень даних, який уможливить правдивість, довіру. Цей новий інтернет буде більш орієнтованим на людину та експоненціально більш цінним.
Настав час компаніям вирішити, яку роль вони відіграватимуть у майбутньому інтернеті. Чи хочуть вони бути частиною хвилі, яка створює це майбутнє, чи задовольняться лише спостереженням за тим, як воно розгортається?
Ознаки змін
Зміни в цифровому світі за останні 18 місяців дали зрозуміти, що підхід “чекати і спостерігати” скоро перетвориться на “дивись – це вже сталося”. Насправді, підприємства вже думають про цифровий світ по-іншому і отримують нові переваги.
Наприклад, компанія BMW нещодавно створила цифрових двійників 31 заводу. Моделі використовують дані в реальному часі для створення фотореалістичного 3D-середовища, яке відтворює все: від машин до людей, що населяють робочі місця, та їхніх індивідуальних інструкцій щодо виконання замовлень.
Цифрові двійники використовуються для навчання роботів навігації на заводах, об’єднання дизайнерів з усього світу для проведення експериментів і виконання навчальних симуляцій для індивідуальних завдань. Працівники також можуть використовувати це середовище для оновлення програмного забезпечення, моніторингу окремих осередків на предмет збоїв, призначення нових “місій” роботам і навіть дистанційного керування машинами для виконання окремих завдань.
Що таке Google Meet: чим особливий цей відеочат?
Хорошим прикладом інновацій Web3 є розробка компанії Inrupt, що дозволяє користувачам контролювати свої дані і зберігати їх в персональних онлайн-сховищах даних (Pods). Великі організації та уряди тепер можуть створювати веб-сайти або додатки, які взаємодіють з Pods, і з дозволу людей отримувати доступ до даних, необхідних для виконання певних завдань. Як і всі технології Web3, Solid створює рівень транзакцій і довіри в Інтернеті, роблячи різні сторони арбітрами своїх власних даних.
У цифровій сфері впровадження технологій та пов’язаних з ними послуг часто відбувається як сніжний ком. Зрештою, від запуску першого iPhone до світу з 6,6 мільярдами смартфонів пройшло лише 15 років. Інтернет завтрашнього дня стане інтернетом сьогоднішнього дня ще до того, як ви це зрозумієте.
Дії, які потрібно зробити зараз
Бізнес-лідери повинні вже сьогодні починати вивчати потенціал нових продуктів і послуг, навчаючи своїх керівників технологіям, які незабаром стануть фундаментальними для їхнього бізнесу. По мірі того, як технології метапростору та Web3 продовжують розвиватися, компанії, які готові та бажають експериментувати з новими платформами та структурами даних, стануть тими, хто визначатиме наступне покоління цифрового бізнесу. Є кілька факторів, які слід враховувати:
- Інвестуйте в хмару: Метапростір, що з’являється, буде визначатися сервісами та платформами, які він охоплює. Навіть для того, щоб бути присутніми, підприємства повинні мати інфраструктуру для широкого та безпечного спільного використання додатків. Це означає перебудову додатків у хмарі за допомогою мікросервісних архітектур та API, щоб ними можна було легко користуватися та ділитися з іншими. Ці кроки слід робити вже сьогодні, навіть якщо кінцевий стан метапростору залишається невизначеним.
- Зосередьтеся на навичках: Для метапростору підприємствам знадобляться 3D-художники, геймдизайнери та фахівці зі створення платформ. Компаніям, які прагнуть скористатися можливостями Web3, знадобиться досвід роботи з декількома блокчейнами. Їм потрібно буде будувати відносини з різними консорціумами, знаходити партнерів для виходу на ринок і створювати нові бізнес-моделі та операційні моделі. На щастя, зростаюча складність і демократизація інструментів імерсивного дизайну полегшує початок експериментів з цими технологіями як ніколи раніше.
- Знаходьте партнерів: Створення нових партнерств і забезпечення участі вашої організації в майбутній співпраці також має вирішальне значення. Консорціуми та органи галузевих стандартів відіграватимуть важливу роль, забезпечуючи більшу сумісність між компаніями та полегшуючи створення крос-платформного досвіду або спільну роботу. Домовляючись про співпрацю, коли технологія знаходиться на стадії становлення, компанії можуть налаштувати себе на надання більш сумісних послуг майбутнім спільним споживачам.
Метапростір і Web3 є важливими технологічними зрушеннями, які одночасно працюють над усуненням тертя, що існує між багатьма сучасними цифровими платформами, і над переосмисленням того, як дані переміщуються і використовуються в цифровому досвіді. Створюючи новий інтернет, вони стимулюватимуть нові напрямки бізнесу, нові способи роботи і нові засоби взаємодії між бізнесом і людьми. Для багатьох організацій це перша і найкраща можливість побудувати новий тип цифрового світу, яку вони коли-небудь мали.
(автор статті – Майкл Більц – керуючий директор з технологічного бачення Аксенчер в Accenture Labs).
Джерело: venturebeat.com/virtual