Гаджети чи реальне спілкування? – це категоричне питання ми постійно задаємо собі, коли бачимо як наші діти не роблять й кроку без мобільного телефону. А друзі, навіть, на зустрічі в кафе не вилазять з гаджетів. Але давайте не будьмо категоричними – будь-яку річ можна використати як на користь та і собі на шкоду. Це також стосується і гаджетів.
Давайте розглянемо позитивні та негативні вливи гаджетів на нашу комунікацію з оточуючими. Та спробуємо зрозуміти – яким насправді є наше спілкування – залежить повністю від нас. А гаджети та нові технології – це не зло, а інструмент, який можна використати як для покращення комунікації з близькими, так і навпаки.
Гаджети чи реальне спілкування: світла сторона
Як технології використовуються для сприяння спілкуванню
Комунікація є ключовим елементом фундаменту суспільства. Спілкування використовується в сім’ях, серед друзів, у школах та уряді. Просування технологій допомогло просунути способи спілкування один з одним. Одним із способів технології є вдосконалена комунікація через нові електронні пристрої зв’язку. Стільникові телефони, веб-сайти соціальних мереж, віртуальна реальність, електронна пошта та факси – це кілька прикладів електронних пристроїв зв’язку. Ці пристрої допомогли зробити спілкування більш доступним та зручним.
Доступність
Гаджети зробили реальне спілкування більш зручним, створивши більше способів спілкування. Особливо це стосується міжміського зв’язку. Пристрої зв’язку в Інтернеті спростили підтримку зв’язку з людьми, які живуть далеко. Веб-сайти електронної пошти спряють обміну миттєвими повідомленнями та соціальні мережі – також приклад зручних способів підтримувати зв’язок з друзями та родиною. Комп’ютерне програмне забезпечення, необхідне для такого роду зв’язку, легко доступне, як правило, безкоштовне в Інтернеті.
БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ: ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В ІНТЕРНЕТІ, ЯКІ ПОВИНЕН ДОТРИМУВАТИСЯ КОЖЕН
Спілкування з масами
Обмін інформацією з великою кількістю людей став зручним за допомогою гаджетів. Наприклад, багато підприємств та академічних установ покладаються на масові розсилки електронної пошти для надсилання інформації великій кількості людей. Щоб надіслати електронний лист великій кількості людей, все, що вам потрібно зробити, – це ввести своє повідомлення і потім заповнити поле “Кому:” з адресами людей, яким ви хочете надіслати електронний лист. Якщо ви постійно надсилаєте масові електронні листи одній групі людей, ви можете заощадити час, створивши груповий список контактів. Назвіть відповідний список контактних груп. Коли ви хочете надіслати групі електронний лист, все, що вам потрібно зробити, це вставити ім’я списку контактів групи в поле “Кому”. Все дуже просто й про такий інформаціний вплив ще десятки років тому годі було і мріяти
Гаджети також вигідні для особистого спілкування. Наприклад, якщо ви хочете побажати комусь із своїх друзів «З Різдвом Христовим», ви можете зручно зробити це за допомогою текстового повідомлення.
ЯК СПІЛКУЮТЬСЯ ТВАРИНИ: АЛГОРИТМИ КОМУНІКАЦІЇ ТВАРИННОГО СВІТУ
Ефективне спілкування
Технології та гаджети часто допомагають заощадити гроші. Замість того, щоб надсилати лист, який коштує вам поштових витрат, ви можете набрати та надіслати електронний лист безкоштовно. Використання стільникових телефонів для дзвінків на великі відстані – це ще один спосіб, завдяки якому технологія зробила спілкування більш економним.
ХАРАКТЕРИСТИКИ IPHONE SE: APPLE ПРЕДСТАВЛЯЄ ДЕШЕВИЙ АЙФОН за 400USD (ЦІНА НА РІЗНІ МОДИФІКАЦІЇ)
Гаджети чи реальне спілкування: темна сторона
Як гаджети руйнують відносини та спотворюють емоції
Багато хто на місяць надсилає понад 3000 текстових повідомлень (а це було досліджено ще декілька років тому). Але ось ще що: десять відсотків людей, які не досягли 25 років, не бачать нічого поганого в текстових повідомленнях під час сексу. Інколи гаджети займають занадто велике місце в нашому житті.
Навіть коли технології допомагають нам комунікувати, основна валюта соціального зв’язку – контакт віч-на-віч і проста розмова – стають маргіналізованою. Яскравий приклад залежності від соцмереж був представлений в серіалі “Чорне Дзеркало”.
Памела Ерінг, директор Протокольної школи у Вашингтоні (яка навчає соціальних манер корпоративних та державних клієнтів) визначила чотири етапи негативних емоцій, які виникають у людини, що спилкується з зануреною у гаджет особою: розгубленість, дискомфорт, роздратування та, нарешті, обурення. Оскільки особисті та ділові стосунки покладаються на те, щоб інші почували себе ціннісними, пристрої ставлять під загрозу ці відносини.
Але це вже більше, ніж питання гаджетного етикету. Йдеться про зв’язок. Хоча наш електронний гаджет певним чином спияє нашим відносинам, це неглибокий зв’язок – не глибока емоційна взаємодія, необхідна для будь-яких змістовних відносин. Чому? Тому що текстові повідомлення та електронні листи налаштовані на об’єм, швидкість та багатозадачність – тобто розщеплення уваги.
Тому наші гаджети створюють ілюзію зв’язку. Небезпека, однак, полягає в тому, що вони також встановлюють новий спосіб стосунків, є люди з яким ми постійно підтримуємо зв’язок – але це звязок емоційно відсторонений. Те ж саме трапляється (необхідність емоційного зв’язку), коли ми говоримо про те, чи збереглося значення книги в нашому інформаційному суспільстві.
Тому, коли ви чуєте питання “гаджети чи реальне спілкування?” ви розумієте, що гаджети допомагають нам в комунікації й відкривають небачені до сих пір можливості. Проте для глибокого емоційного звязку необхідне реальне спілкування.
Джерела: www.wired.com