Доповнену (інколи її називають розширеною) реальність і віртуальну реальність часто плутають – але вони більше схожі на двоюрідних братів по технології, ніж на близнюків. Давайте пояснимо чим відрізняється VR від AR і вивчимо деякі випадки їх використання.
Люди плутають доповонену та віртуальну реальність
Доповнена (Розширена) реальність (AR) та віртуальна реальність (VR) часто говорять однією мовою – і це може мати сенс для, скажімо, вимірювання ринку цих пов’язаних можливостей.
“AR та VR поділяють багато спільного”, – каже Том Емріх, експерт з питань AR/VR та керуючий директор Augmented World Expo. “І для майбутнього пристроїв, що носяться на голові, ці технології будуть почувати себе як дві сторони однієї і тієї ж монети; один і той же пристрій буде дозволяти нам переживати розширену реальність або віртуальну реальність, залежно від того, скільки реального світу необхідно».
Однак сьогодні AR і VR – це дві різні речі – більше схожі на двоюрідних братів, ніж на близнюків. VR отримує набагато більше висвітлення, і AR є більш неясним, враховуючи різні способи його розгортання, – каже Леон Лару, керівник технічних продуктів для розширених рішень для Epson. “Для людей, які ніколи не бачили пристроїв AR або VR, дуже легко припустити, що все це віртуальна реальність”.
Оскільки AR та VR – це не одне й те саме, потрібні різні стратегії впровадження цих технологій у бізнес організаціях. Давайте уточнимо відмінності та розглянемо деякі приклади реального світу.
Доповнена реальність (AR) проти віртуальної реальності (VR): ключові відмінності
AR дозволяє користувачеві переживати реальний світ, який цифровим чином доповнено або покращено. VR, з іншого боку, видаляє користувача з реального світу, замінюючи його повністю модельованим.
Оскільки VR вимагає повного занурення, VR-пристрої повністю вимикають фізичний світ. Об’єктиви на смарт-окулярах, які забезпечують можливості AR, з іншого боку, прозорі. Розуміння цих відмінностей є критично важливим при визначенні найкращих випадків використання для кожного виду технологій.
Що таке метавсесвіт (метапростір)? Як він змінить світ?
Приклади використання AR та VR
“Програми AR найкраще підходять для випадків використання, коли користувачі повинні бути підключені та представлені в реальному світі”, – пояснює Лару. Деякі рішення для підприємств AR включають віддалену допомогу, навчання на роботі, віддалену співпрацю та завдання з комп’ютером.
“У ході наших досліджень обох технологій ми виявили, що доповнена реальність добре підходить для випадків промислового використання, зокрема навчання робочої сили та технічного обслуговування виробів”, – говорить Майкл М. Кемпбелл, виконавчий віце-президент із продуктів розширеної реальності в PTC. Зокрема, компанії, які зіштовхуються із розривом знань та втратою досвіду, коли працівники виходять на пенсію, фіксують ці знання цифровим шляхом та діляться ними з менш досвідченими працівниками через інструменти доповненої (розширеної) реальності AR.
НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, ЩО ЗМІНЮЮТЬ ВЗАЄМОДІЮ З ЦИФРОВИМИ МЕДІА. УКРАЇНСЬКИЙ ПРОЕКТ MIXED REALITY
Один із прикладів: Honeywell має справу зі старінням робочої сили. Замість того, щоб виписувати навчальні документи, його ветерани з технічного обслуговування роблять гарнітури для запису та розповідання своїх завдань – які потім будуть використовуватися для навчання молодих працівників на практичному, але цифровому сприянні. Компанія каже, що робітники, навчені таким чином, як правило, зберігають 80 відсотків того, що вивчили, порівняно з 20 до 30 відсотків, коли читали посібник.
VR-додатки найкраще підходять для моделювання або повного занурення: продумайте дистанційну співпрацю з 3D-елементами, тренінги з точки зору перегляду та віртуальні тури. Інститут Johnson & Johnson, наприклад, розробив програмне забезпечення віртуальної реальності для поліпшення підготовки хірургів – ортопедів і медсестер. Walmart використовує VR для створення як малоймовірних сценаріїв (наприклад, надзвичайних ситуацій), так і звичайних, щоб дати співробітникам досвід навчання з перших рук, не порушуючи операцій.
Доповнена реальність проти віртуальної реальності в майбутньому
Протягом наступних трьох-п’яти років AR та VR продовжуватимуть застосовуватися по-різному. “Вони служать різним цілям і пропонують різні цінні пропозиції”, – каже Лару. Однак, зазначає Емріх, якщо носіння стане більш основним на підприємстві, ці можливості можуть збільшитися з часом.
Джерело: еnterprisersproject.com