Як повинен регулюватися Штучний Інтелект (AI)?

Як повинен регулюватися Штучний Інтелект (AI)?

Штучний інтелект (ШІ) викликав такий переляк у всьому світі, що країни з різних економічних і технологічних спектрів намагаються з’ясувати, як повинен регулюватися Штучний Інтелект (AI).

ШІ – це складна технологія, а це означає, що вона потребуватиме складних нормативних актів, які регулюватимуть її використання. І до того часу, коли ці правила будуть впроваджені, індустрія та інструменти, ймовірно, будуть на кілька кроків попереду.

Найкращі системи домашньої безпеки – як вибрати?

Штучний інтелект та безпека

Ніхто, навіть найвідоміші прискорювачі розвитку технологій, не проти ідеї регулювання, але розбіжності в поглядах на те, як це має бути зроблено і в якій мірі, є глибокими і різноманітними.

Дехто виступає за жорсткий контроль над тим, до чого ШІ можна торкатися, тоді як інші віддають перевагу більш ліберальному підходу, пов’язаному з певним “вимикачем” (за умови, що хтось зможе його винайти).

Загроза не лише в тому, що ШІ “знищить людство”

Клин у все це, звичайно, вбиває поширений міф про всезнаючий, всемогутній ШІ, який захопить світ і знищить людство.

Якщо законотворчі процеси будуть зосереджені на запобіганні цій високотеоретичній можливості, вони цілком можуть пропустити безліч способів, за допомогою яких сучасні технології можуть спричинити ряд менш значних, але все ж таки згубних наслідків у нашому особистому та професійному житті.

Як повинен регулюватися Штучний Інтелект (AI)? / Photo: https://dig.watch/updates/new-zealands-chief-science-advisor-calls-for-regulation-of-ai-use
Як повинен регулюватися Штучний Інтелект (AI)? / Photo: https://dig.watch/updates/new-zealands-chief-science-advisor-calls-for-regulation-of-ai-use

Що таке кібервійна: визначення, види та приклади?

Основні виклики штучного інтелекту

Нещодавній звіт Інституту Брукінгса висвітлив три основні проблеми, що стоять перед регулюванням ШІ, які значною мірою пов’язані з суперечками між титанами індустрії та державними регуляторними органами:

  • Швидкість – темпи розвитку ШІ зростають в геометричній прогресії, в той час як процес регулювання надзвичайно повільний. Це робить дуже ймовірним, що правила, які розглядаються сьогодні, застаріють ще до того, як їх вдасться впровадити;
  • Диференціація – ШІ, ймовірно, стане повсюдним. Чи повинні правила, що регулюють його використання в національній обороні, бути однаковими для відеоігор? Які критерії слід використовувати для кожного випадку застосування і де слід провести регуляторні лінії для кожної моделі, особливо тієї, що розвивається з часом?
  • Повноваження – хто повинен бути наділений регуляторними повноваженнями, і як ці повноваження повинні контролюватися і перевірятися в разі необхідності? Чи стане перший набір правил де-факто світовим стандартом? Чи будуть створені нові агентства з новою бюрократією? Чи матимуть вони ліцензійні повноваження? Яку оцінку ризиків вони здійснюватимуть?

Очевидно, що існує величезна різниця між усвідомленням потреби в регулюванні та створенням не лише самих правил, а й усієї структури для їх розробки, перевірки та впровадження.

Як різні країни намагаються регулювати ШІ

А чи спроможні регуляторні органи щось зробити: законодавче врегулювання?

В умовах, коли навіть високотехнологічна галузь намагається знайти фахівців для розробки, навчання та управління інтелектуальними додатками, регуляторні органи мають мало шансів отримати внутрішні знання, необхідні для забезпечення ефективного нагляду за цією сферою, що швидко розвивається.

ЄС та Штучний Інтелект

На даний момент Європейський Союз, схоже, знаходиться в авангарді в цьому питанні. Закон про штучний інтелект перебуває на розгляді Європейського парламенту і, як очікується, буде прийнятий до кінця року.

У законі викладені широкі концепції оцінки потенційного ризику окремих моделей штучного інтелекту з точки зору безпеки споживачів, конфіденційності та впливу на суспільство.

Він також встановлює вимоги до прозорості та правила, що регулюють використання даних, захищених авторським правом, і створює реєстр для таких ключових сфер застосування, як правоохоронні органи, освіта, управління та експлуатація критичної інфраструктури.

США та Штучний Інтелект

У Сполучених Штатах президент Байден запропонував Білль про права щодо ШІ, який передбачає захист від небезпечних або неефективних додатків і алгоритмічної дискримінації, а також правила для забезпечення конфіденційності даних і навіть можливість відмовитися від ШІ для тих, хто бажає уникнути його використання взагалі.

План не має сили закону, але він викладений мовою, яка пронизує Білль про права в Конституції США, а також законодавство про громадянські права, що з’явилося з часом; тобто право на приватність, свободу слова, захист від незаконного стеження і рівні можливості в освіті, житлі та працевлаштуванні. Таким чином, вона є відправною точкою для будь-яких законів чи правил, які можуть з’явитися в майбутньому.

Однак це може зайняти деякий час. Наразі в Сенаті зареєстровано лише два законопроекти, пов’язані зі штучним інтелектом, і лише один з них встановлює дуже вузькі правила щодо використання ШІ державними установами. Інший лише сприятиме підвищенню конкурентоспроможності США в майбутніх розробках ШІ. Обидва законопроекти знаходяться на початку зазвичай тривалого законодавчого процесу.

Ситуація в решті світу приблизно така ж – багато законопроектів і керівних принципів, але мало фактичного регуляторного нагляду.

Китай та Штучний Інтелект

Китай, ймовірно, є найбільш прогресивною країною на даний момент, але навіть він спромігся ухвалити лише один закон, що стосується алгоритмічних інструментів рекомендацій. Інший законопроект спрямований на глибокий синтез інформаційних інтернет-сервісів, який, ймовірно, буде використаний для боротьби з фейковим контентом, тоді як більш масштабний набір запропонованих адміністративних заходів передбачає “оцінку безпеки” генеративних сервісів ШІ перед тим, як вони будуть випущені для громадськості.

ООН та Штучний Інтелект

Схоже, що поки що світовій економіці доведеться задовольнятися клаптиковим підходом до регулювання ШІ, оскільки, схоже, немає достатнього імпульсу для уніфікованого підходу. Організація Об’єднаних Націй провела своє перше засідання з цього питання лише місяць тому, на якому пролунали заклики до організації відігравати центральну роль у розробці багатонаціональних рамок, але жодних чітких політичних ініціатив для цього не прозвучало.

Чи Штучний Інтелект допоможе регулювати самого себе?

ШІ – це складна технологія, а це означає, що вона потребуватиме складних правил, які регулюватимуть її використання. Це відкриває двері для широкого спектру інтерпретацій того, допомагає чи шкодить будь-яке правило суспільним інтересам, які самі по собі не завжди легко визначити.

На щастя, існують інструменти, які можуть допомогти в цьому. В американському штаті Массачусетс законодавці нещодавно використали ChatGPT для розробки законопроекту, який регулюватиме використання генеративних моделей штучного інтелекту, таких як ChatGPT.

Наразі законопроект проходить через різні комітети, всі члени яких мають право голосу – на даний момент – люди

Джерело: https://www.techopedia.com/

Подібні новини