Пошук Google на базі штучного інтелекту (SGE) принесе радикальні зміни у користуванні інтернетом

Пошук Google на базі штучного інтелекту (SGE) принесе радикальні зміни у користуванні інтернетом

На Google I/O компанія представила експериментальну версію Пошуку (SGE), яка інтегрує відповіді, згенеровані штучним інтелектом. Чи порушить це баланс в інтернеті?

Майбутнє пошуку Google – це велике зелене віконце.

Саме це Google продемонстрував цього місяця на Google I/O, щорічній конференції для розробників. Темою 2023 року став штучний інтелект – термін, який згадувався понад 140 разів протягом двогодинної основної презентації. Google представив продукти штучного інтелекту, які насправді будуть випущені для громадськості, що є відповіддю на зростаючу конкуренцію з боку інтернет-гіганта, який побоюється, що це може призвести до погіршення ситуації.

Наприкінці минулого року OpenAI запустив ChatGPT, який отримав майже всезагальне визнання. Несподівано кожен отримав доступ до генеративного ШІ-двигуна, який, здавалося б, міг відповісти на будь-яке питання новою відповіддю.

Він працює на основі великої мовної моделі (LLM), яка дозволяє йому діяти як “автозаповнювач на стероїдах”, використовуючи величезні обсяги текстових даних, щоб з’ясувати, яким має бути наступне найкраще слово.

Новий додаток ChatGPT від OpenAI безкоштовний для iPhone та iPad

Потужність і простота ChatGPT допомогли йому стати найшвидше зростаючою споживчою веб-платформою в історії. Це спонукало Microsoft збільшити інвестиції в OpenAI та інтегрувати технологію ChatGPT безпосередньо в пошук Bing на початку цього року, що дозволило компанії збільшити трафік на 16%.

За день до того, як Microsoft представила Bing AI, Google анонсувала свій власний генеративний ШІ-двигун Bard, хоча й провалила запуск і втратила 100 мільярдів доларів ринкової вартості в процесі. З тих пір акції компанії відновилися до найвищого рівня цього року.

Пошук Google на базі штучного інтелекту (SGE) принесе радикальні зміни у користуванні інтернетом|Photo:https://twitter.com/ArdaCapital/status/1656361635341295616
Пошук Google на базі штучного інтелекту (SGE) принесе радикальні зміни у користуванні інтернетом|Photo:https://twitter.com/ArdaCapital/status/1656361635341295616

Багато в чому Google I/O стала лакмусовим папером щодо хиткого входження компанії в споживчий ШІ та чітким сигналом для скептиків (і інвесторів), що компанія готова зробити радикальні кроки, щоб залишатися на передовій інтернет-пошуку, навіть якщо це означає перевернути свій основний продукт. Пошукова система Google вже давно стала двигуном, за допомогою якого ми всі шукаємо інформацію про товари, знаходимо останні новини та іншим чином взаємодіємо з інтернетом, а також за допомогою якого багато компаній заробляють гроші.

“Вам не буде потрібен ні Google, ні Amazon”, – Білл Гейтс вважає, що штучний інтелект може замінити пошукові системи та магазини

Що таке Search Generative Experience (SGE)?

Новий Search Generative Experience, або SGE, – це експериментальна версія Пошуку, яка позбавляє пріоритету 10 синіх посилань, що визначали Google протягом останньої чверті століття. Натомість на будь-який запит, незалежно від того, наскільки він конкретний, з’являється відповідь у зеленому вікні, яке розширюється в міру того, як людина заповнює екран своєю відповіддю.

“Тепер пошук робить важку роботу за вас”, – сказала Кеті Едвардс, віце-президент з інжинірингу Google, під час I/O.

Вона зазначила, що в пошуку, який ми знаємо сьогодні, складні запити доводиться розбивати на менші питання, де ви, користувач, повинні самі просіювати інформацію і формулювати відповідь у своїй голові. SGE може робити все це автоматично, навіть дозволяючи вам ставити додаткові запитання.

Google Search Generative Experience – це експериментальна версія Пошуку, яка інтегрує результати, згенеровані штучним інтелектом, подібно до Bing і ChatGPT.

Історія створення телефону: від Белла до Джобса 

Що буде зі старими моделями заробітків на сайтах?

Водночас це також означає відсутність необхідності відвідувати кілька сайтів – кліків, на які покладаються веб-сторінки, що потенційно може перевернути бізнес-модель інтернету, засновану на рекламі.

За даними Statcounter, Google на сьогоднішній день є найбільшим гравцем у сфері онлайн-пошуку з часткою ринку 93%. Згідно зі звітом Brightedge Research за 2019 рік, пошукова система також є найбільшим постачальником трафіку для веб-сайтів: 68% користувачів починають користуватися Інтернетом з цієї пошукової системи. Домінування Google у пошуку свого часу допомогло компанії оцінити її вартість у 2 трильйони доларів.

За допомогою SGE Google потенційно штовхає інтернет-користувачів і бізнес у нове майбутнє, яке вимагатиме переосмислення того, як якісна інформація може продовжувати просочуватися, а також заохочення людей до створення цінного контенту для його штучного інтелекту.

Досвід Микрософт

Оскільки реєстрація SGE щойно розпочалася, поки що немає жодних даних про досвід користувачів, якими можна було б поділитися. Однак Microsoft збирала відгуки для Bing AI протягом останніх трьох місяців і може дати уявлення про те, як споживачі можуть реагувати на пошукові запити Google, керовані штучним інтелектом.

“Відгуки про відповіді, які генерує новий Bing, були переважно позитивними: 71% користувачів попереднього перегляду оцінили відповіді на основі штучного інтелекту “великим пальцем вгору”, – сказав представник Microsoft. “Ми спостерігаємо здорову зацікавленість функцією чату, коли під час сеансу задають багато запитань, щоб дізнатися нову інформацію”.

Поки що незрозуміло, як новини, створені штучним інтелектом, будуть фільтруватися в результатах пошуку Google або Bing. Видання, зокрема CNET, вже експериментують зі статтями, написаними штучним інтелектом. На жаль, сам ШІ не завжди точний і може мати “галюцинації”, коли він впевнено каже, що щось є правильним, хоча це не так.

Чи буде компенсація творцям контенту?

Якщо проблему галюцинацій врешті-решт буде вирішено, генеративний ШІ в пошуку може бути швидшим і, зрештою, кращим для споживачів. Але поки що невідомо, як це може вплинути на цифрову видавничу індустрію, особливо якщо люди масово відмовляться від переходів за посиланнями.

“Експериментуючи з новими можливостями Пошуку на основі LLM, ми продовжуватимемо надавати пріоритет підходам, які спрямовують цінний трафік широкому колу авторів і підтримують здоровий, відкритий веб”, – заявив представник Google.

Хоча Google дійсно посилається на джерела, що займають чільне місце в SGE, неясно, чи призведе SGE до збільшення або поліпшення якості трафіку для сайтів.

Microsoft не відповіла на жодне запитання щодо трафіку на джерела при використанні пошуку зі штучним інтелектом. Google заявила, що не планує ділитися інформацією про компенсацію видавцям, але “продовжить працювати з ширшою екосистемою”.

“Я думаю, що [генеративний ШІ] зменшить кількість вихідного трафіку, тому що це його мета”, – сказала Моніка Хо, директор з маркетингу компанії SOCi, що займається цифровим маркетингом. Однак вона стверджує, що трафік, який надходить на сайти, може бути більш якісним, оскільки люди шукатимуть конкретну інформацію, а не переходитимуть з одного сайту на інший.

Якщо Google стане ненадійним джерелом трафіку, життєздатних альтернатив може не залишитися. За словами Расмуса Кляйса Нільсена, директора Інституту вивчення журналістики Reuters і професора політичної комунікації Оксфордського університету, соціальні медіа-платформи, такі як Facebook, виявилися ненадійними партнерами для публікацій, знижуючи рейтинг новин за власною примхою. Він додав, що такі платформи, як Instagram або TikTok, “залучають порівняно мало рефералів і не мають такої функції посилань, як пошукові системи та соціальні мережі”.

Наразі пошукові системи щодня “сканують” веб-сайти, щоб зібрати нову інформацію та індексувати її в результатах. Веб-сайти дозволяють пошуковим системам сканувати їх безкоштовно за рахунок конверсії трафіку. Але якщо пошук зі штучним інтелектом призведе до зменшення кількості кліків, економіка пошуку може потребувати абсолютно нового переосмислення.

“Я очікую, що оригінальний контент буде розміщуватися за платними стінами і вимагатиме від LLM-моделей платити за його читання”, – сказав Дон Уайт, генеральний директор Satisfi Labs, компанії, що займається розробкою розмовного ШІ. У “моделі компенсації в стилі Spotify” Уайт бачить майбутнє, в якому сайти будуть оплачуватися за перегляд.

Зрештою, Google, швидше за все, доведеться знайти спосіб, щоб дохід доходив до авторів і публікацій, щоб залишався стимул створювати якісний контент.

“Якісні дані повинні живити двигун, а Google не створює весь свій унікальний, автентичний оригінальний контент”, – сказав Хо. “Він має надходити від творців. Вони знають, що їм доведеться якось годувати цю систему і робити так, щоб контент продовжував з’являтися”.

Джерело: https://www.cnet.com/

Подібні новини