Що таке соціальні мережі? (види, класифікація, безпека…)

Що таке соціальні мережі?

Що таке соціальні мережі? Які бувають їх види? Ми користуємося соціальними мережами щодня і не одною. Але чи знаємо відповіді на ці питання? Дізнайтеся все про соціальні мережі тут…

Ми не можемо уявити своє життя без онлайн-спілкування. Роки тому ми б чекали тижнями, щоб отримати лист у поштовій скриньці. Однак сьогодні ми навіть не починаємо ранок, поки не перевіримо стрічки новин у Facebook та Instagram та не прочитаємо повідомлення на Messenger, WhatsApp, Snapchat та LinkedIn. Найпопулярніші соціальні мережі світу налічують мільйони користувачів.

Ми використовуємо Facebook Messenger, WhatsApp та інші месенджери, оскільки хочемо спілкуватися. А як щодо інших додатків? Багато з них мають соціальні функції. Medium – платформа соціальних видавців; SoundCloud – це соціальна аудіо платформа.

Що таке соціальні мережі?

Іноді важко сказати, чи програма із соціальними функціями, такими як профілі, перегляд, з’єднання, обмін та канали, є соціальною мережею. Отже, що можна вважати соціальною мережею? Чи Medium є соціальною мережею? Або Reddit? Або SoundCloud? 

Що таке соціальні мережі?

Соціальна мережа – це мережа людей, які зустрічаються в Інтернеті для спілкування, розміщуючи інформацію та зображення, залишаючи коментарі чи надсилаючи повідомлення. Учасники можуть розширити свої особисті та ділові контакти, зв’язавшись з іншими на веб-сайтах соціальних мереж та в додатках.

Що саме змушує людей хотіти зв’язуватися між собою? Люди хочуть поділитися досвідом, емоціями та новинами або просто поспілкуватися з другом. Це бажання ділитися і спілкуватися, зумовлене взаємозалежністю. Люди залежать один від одного для схвалення, визнання та соціалізації. Взаємозалежність може базуватися на:

  • Дружба
  • Спорідненість
  • Спільні інтереси
  • Фінансовий обмін
  • Переконання

Люди формують дружні стосунки природним шляхом. Ці з’єднання співіснують в офлайн-світі та в Інтернеті. Facebook приймає мільйони друзів і допомагає їм підключатися та обмінюватися контентом.  

Ми шукаємо споріднених по духу. Нас притягуює до людей, які відчувають і дбають про нас. Родинні зв’язки – одна з перших форм споріднення. 

Іноді люди збираються довкола спільних інтересівтаких як мистецтво, музика чи книги. Об’єктом інтересу є те, що об’єднує громаду. Технологія допомагає цим громадам залишатися на зв’язку та розвивати спільноти у всьому світі. Навіть таку вікову діяльність, як риболовля, можна вдосконалити за допомогою технології. Наприклад, Fishbrain дозволяє користувачам ділитися уловами з іншими рибалками. Завдяки Fishbrain, людина може приєднатися до глобальної мережі рибалок та дізнатися про найкращі часи та місця для риболовлі.   

Що таке соціальні мережі?

Фінансовий обмін також може прокласти шлях до соціальних взаємодій. Люди прагнуть дарувати іншим доброту або просто хочуть комусь допомогти. Кожна копійка має свою історію, і саме це підтверджують користувачі Venmo, коли коментують те, за що вони дають гроші. Venmo дозволяє користувачам надсилати гроші та просити гроші у друзів та родини. З Venmo користувачі також можуть купувати у провірених продавців. 

Сильні вірування або веганський спосіб життя, завжди об’єднували людей і сприяли спілкуванню між ними. Додаток Shine був розроблений для об’єднання християн. Користувачі можуть відкривати події, спілкуватися з іншими християнами та формувати групи та спільноти. Користувачі також можуть ділитися новинами про своє життя, створювати публікації та завантажувати фотографії та відео.  

Типи та види соціальних мереж

Давайте перейдемо від визначення що таке соціальні мережі до їх класифікації.

Класифікація за аудиторією

  • Широкі соцмережі приймають усіх користувачів, незалежно від їхнього походження. Facebook почався як мережа для студентів, але зараз це основна мережа для дружби. Більше того, у Facebook є спільноти та групи, сформовані навколо брендів та інтересів.
  • Нішеві соцмережі мають на меті об’єднати людей, які походять із конкретної ніші та мають спільну мету. Наприклад, The-Dots – це спільнота для творців, які хочуть співпрацювати та ділитися своїми навичками. 

Класифікація за призначенням

  • Інформаційні соціальні мережі інформують громади про новини та акції та вирішують повсякденні проблеми. Вони включають дискусійні форуми та соцмережі огляду споживачів, такі як Yelp, Zomato, TripAdvisor та Reddit.
  • Освітні соціальні мережі дозволяють студентам комунікувати. Деякі популярні приклади – Pinterest (певною мірою) та ResearchGate.
  • Соціальні мережі знайомств підходять людям, які хочуть налагодити стосунки. Приклади включають Badoo, How About We і Tinder.
  • Мультимедійні та соціальні мережі обміну контентом дозволяють користувачам ділитися своїм унікальним контентом (статтями, фотографіями тощо) через блоги та публікації. 
  • Мережі соціальних зв’язків дозволяють людям підтримувати зв’язок один з одним. Такі мережі, як Twitter і Facebook, об’єднують людей.
  • Платформи, що базуються на роботі, включають еконоіичні платформи (TaskRabbit, Airbnb) та платформи огляду споживачів (Zomato, Foursquare). Люди можуть шукати інформацію про бренди, продукти та послуги, а також здійснювати покупки.
  • Торговельні мережі дозволяють користувачам робити покупки в Інтернеті. 

Класифікація за платформою

  • До веб-мереж можна отримати доступ лише з настільних комп’ютерів. Facebook, YouTube та Twitter – одні з найпопулярніших соціальних мереж сьогодні – розпочалися як веб соціальні мережі.   
  • Гібридні мережі поєднують в собі Інтернет та мобільні можливості, і до них можна отримати доступ з будь-якого пристрою. Вони оптимізовані для мобільних пристроїв та мають мобільні додатки для iOS та Android. Візьміть Facebook та LinkedIn в якості прикладів. Ви можете отримати доступ до цих платформ зі свого ноутбука, ПК, планшета та мобільного телефону.
  • Чисті мобільні мережі – це програми, призначені для роботи на мобільних пристроях, таких як смартфони, планшети та смарт-годинники. Деякі популярні приклади включають Telegram та Snapchat.
Типи та види соціальних мереж

Технологічний прогрес мобільних пристроїв, комунікаційних технологій та можливостей, орієнтованих на контекст, є головними рушійними силами переходу від веб соціальних мереж сайтами соціальних мереж з вебна до гібридних (веб-та мобільні) а згодом і до чистих мобільних додатків. 

Проблеми соціальних мереж

Створення соціального додатка може бути складним завданням. Розробники не створюють додаток лише заради створення. Вони розвивають його для аудиторії, яка має свої очікування. Тому часто вони звертаються до чотирьох ключових елементів під час створення веб-сайту в соціальних мережах: продуктивність, безпека, дизайн та персоналізація.

Продуктивність

Важливо створити високоефективну програму соцмережі. Ви не зможете залишитися на ринку, якщо ваш додаток повільний і невідповідний. Якщо ви не задоволите очікувань щодо ефективності, користувачі відмовляться від вашого продукту. Програма повинна будуватися з перспективою майбутнього зростання та масштабування.

Користувачі повинні легко створювати публікації та завантажувати зображення та відео. LinkedIn ніколи не став би основною професійною мережею, якби її продуктивність була поганою. Instagram ніколи не став би відомим, якби перегляд фотографій було важким процесом.

Безпека

Люди хочуть взаємодіяти в безпечному середовищі та контролювати свою конфіденційність. Підтримання цілісності та безпеки користувачів може допомогти зростанню популярності соціальної мережі. Користувачі повинні володіти правом контролювати дані, якими вони діляться. Тому додаток соцмереж має пропонувати функції, які допоможуть людям втілити це право в життя.  

Конфіденційність користувачів поширюється на профілі, з’єднання, канали та спілкування в додатку. Instagram дозволяє користувачам створювати приватні акаунти та схвалювати дозвіл тим, хто може переглядати публікації та фотографії. У Facebook є налаштування конфіденційності, щоб лише друзі могли бачити списки друзів і публікації та контролювати, хто може надсилати запити друзів.

Дизайн

Що таке соціальні мережі в плані дизайну? Користувачі хочуть, щоб дизайн UI/UX був інтуїтивно зрозумілим. Вони будуть розчаровані, якщо не зможуть зрозуміти, як працювати з соціальною мережею. Соціальній мережі потрібні чіткі функції та зрозумілі інтерфейси. Подивіться, як Twitter зумів створити платформу, яка заохочує людей ділитися твітами. Користуючись невеликими зусиллями, користувачі можуть публікувати короткі твіти, коментувати та ретвітити. Завдяки своїй простоті Twitter зміг створити популярність платформи.

Проблеми соціальних мереж

Приклади поганої юзабіліті соціальних мереж включають тривалий час завантаження, тривалі процеси реєстрації та основні функції, до яких важко отримати доступ. 

Персоналізація

Користувачі мають різні смаки, що стосується вмісту та пропозицій. Якщо ви хочете утримати людей на своїй платформі, застосуйте фільтри навчання. Навчальні фільтри дозволяють платформі запам’ятовувати, які дії здійснюють люди, і пропонувати відповідний їм вміст. Якщо ви подивитесь відео про зачіски на YouTube, ви отримаєте пропозиції щодо більшої кількості відео про зачіски. Якщо ви любите або ділитеся публікацією про благодійну пожертву, у вашому каналі Facebook з’являться подібні публікації в майбутньому.

Джерело: steelkiwi.com

Подібні новини